[Linux] Apache /~user

From: Volkan Evrin (linux@karel.com.tr)
Date: Wed 01 Aug 2001 - 09:43:46 EEST

Elimdeki bir linux'a (RH7.1) Apache 1.3.20 (SSL, LDAP, MySQL, PHP, GD
destekli, Doruk tesekkurler :-) ) kurdum.

Acilis sayfasini gorebiliyorum. bir iki sorunumu nasil cozecegimi bilemedim.

1. http://localhost/~user
olarak sayfayi gostermek icin UserDir satirini aktif hale getirdim.
Kullanicinin home dizinine "public_html" yi koydum, httpd.conf icine de o
sekilde tanimladim. Ancak "you don't have permission ...." satiri ile
karsilastim. Bunun icin bir permisssion yada ozel birseyler mi yapmak
gerekiyor. Ve de tilda ( ~ ) isaretini kaldirmak mumkun mu?

2. Apache'yi ssl modulu ile acmak icin her seferinde
"/usr/local/apache/bin/apachectl startssl" komutunu girmek zorunda
kaliyorum. Bunu otomatik olarak boot sirasinda yapabilir miyim?

3. Apache'yi root olarak baslatmanin guvenlik acisindan sakincalari olabilir
deniyor. Bunlar nelerdir? Ve bunu baska bir sekilde, baska bir kullanici
olarak baslatmak mumkun mu (ayni ayarlar ve yapi ile --- nasil)?

Iyi calismalar

Volkan Evrin