[Linux] Re: Apache /~user

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Wed 01 Aug 2001 - 10:00:50 EEST

On Wed, 1 Aug 2001 09:43:46 +0300 "Volkan Evrin" <linux@karel.com.tr> wrote:

VE>Acilis sayfasini gorebiliyorum. bir iki sorunumu nasil cozecegimi bilemedim.
VE>1. http://localhost/~user
VE>olarak sayfayi gostermek icin UserDir satirini aktif hale getirdim.
VE>Kullanicinin home dizinine "public_html" yi koydum, httpd.conf icine de o
VE>sekilde tanimladim. Ancak "you don't have permission ...." satiri ile
VE>karsilastim. Bunun icin bir permisssion yada ozel birseyler mi yapmak
VE>gerekiyor. Ve de tilda ( ~ ) isaretini kaldirmak mumkun mu?
Apache'de ontanimli olarak bir dizinde directoryindex dosyasi yoksa, dosya listesini verme diye bir tanim var. Oraya bir index.html dosyasi yerlestirirsen takir takir gosterecektir (hatta takir diye ses bile cikar). Eger yok ben illa listesini gostersin dosyalarin, icinde gezinsin dizinlerin ftp gibi diyorsan, httpd.conf'ta ilgili dizine (documentroot'a da olabilir) ozel bir tanim yapip ona "indexes" ozelligi vermen gerekiyor. Ayar dosyasinda cgi-bin icin yapilan tanimdan yurutup kendine uyarlayabilirsin.

~ isaretini rewrite modulu ile kaldirabiliyorsun. apache web sahifesinde tam bunu anlatan bir ornek vardi. ama rewrite modulune elini veren kolunu alamaz derler ;-)

VE>2. Apache'yi ssl modulu ile acmak icin her seferinde
VE>"/usr/local/apache/bin/apachectl startssl" komutunu girmek zorunda
VE>kaliyorum. Bunu otomatik olarak boot sirasinda yapabilir miyim?
Bir expect script'i ile o komuta sifreyi gecirebilirsin ama sifre acikta olacaktir. Sifrenin acikta olmasiyla, tamamen sifre sormasini kaldirmak arasinda bir fark yok.

                               Doruk

FISEK GRUP - http://www.fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026 / 0.312.3952271
Istanbul : 0.216.4284693 / 0.212.4284694