[Linux] Re: DISK Image i

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Fri 03 Aug 2001 - 00:45:35 EEST

Merhaba,

Ben asagida yazan bazi seyleri sormak istiyorum.

> /dev/hda ve /dev/hda[n] arasinda kernel icinde hicbir fark yoktur (minor
> numarasi di$inda). Ikisinden de ayni syscall ile bilgi okursunuz (block
> device). Dolayisi ile sizin bahsettiginiz mutlak ve mantiksal cihazlar
> kendi mantiginizdaki bilgilerden ibarettir. Elbetteki ben bu yontemi ne
> kullaniyorum(genel olarak) nede kullanmanizi tavsiye ediyorum.

himm acaba hangi syscall bu? parentez icinde block device yazmanizi
gerektirecek.

> Block device'lar en hizli eri$ime sahip raw devicelardan sonra
> gelirler...Basit bir test bana standart bir hard diskin 15 saniyede
> yakla$ik 88MB bilgiyi kopyalayabildigini gosterdi.(bu i$lemin i$lemcinin
> sadece %20'sini kullandigini soylememe gerek yok sanirim).

Block device larin raw device lardan sonra en hizli erisime sahip olan
device olmalari ile harddisk testiniz arasindaki bagi anlayamadim.

sizin test yaptiginiz partition i ben raw device olarak bind ederim
ve direct access oldugu icin daha dusuk bir deger alirim.

hd ayni hd ne oldu simdi?

basit bir testi nasil yaptiniz?

neye, kime gore standart bir hard disk?

sakin bana

dd if=/dev/zero of=/deneme.dosyasi count=88000 bs=1k

cp /deneme/dosyasi /herhangi_bir_dizin & top

gibi bir sekilde test yaptiginizi soylemeyin.

eger boyle yaptiysaniz baska filesystemler ile deneyerek sonuclari
karsilastirin.

> Parasi olan raid alir(bu gunlerde kimde var?)... olmayan elindekileri ve
> zekasini kullanmayi tercih etsin...

tutup elindeki hd nin baska bir hd ile kopyasini almak ve birsey olursa
oradan kopyalarim demek pek de zeka iceren bir cozum degil bana gore.

elinde 10 tane hd varsa bu kisinin 10 tane hd alip bunlarin yedeklerini
almasi gerekir ki bu da en ufak bir zeka gostergesinin olmadiginin
belirtisidir bana gore.

Bunun yerine o kadar para verecegine backup unitesi alir ve sadece gerekli
bilgilerin backup islemini periodic olarak yapar. akilli bir backup
stratejisi ile. simdi de bana backup unitesi almak ne kadara patlar parasi
olana demezsiniz umarim. zekasi olan backup almak icin illa backup
unitesine ihtiyaci olmayacagini bulabilir.

IYI CALISMALAR

                                                                MURAT KOC