[Linux] Re: DISK Image i

From: Aycan Irican (aycan@mars.prosoft.com.tr)
Date: Thu 02 Aug 2001 - 19:10:46 EEST

On Thu, 2 Aug 2001, Serdar KOYLU wrote:

> oncelikle, image alirken, /dev/hda gibi mutlak cihaz yerine
> partisyonlar alinmali ki, geri alirken her sey yerine oturabilsin.
> /dev/hda fiziksel bir alettir. Oysa /dev/hda1, yani partisyonunuz
> mantiksal bir cihazdir. /dev/hda'yi kopyalayinca, head/cylinder/sektor

/dev/hda ve /dev/hda[n] arasinda kernel icinde hicbir fark yoktur (minor
numarasi di$inda). Ikisinden de ayni syscall ile bilgi okursunuz (block
device). Dolayisi ile sizin bahsettiginiz mutlak ve mantiksal cihazlar
kendi mantiginizdaki bilgilerden ibarettir. Elbetteki ben bu yontemi ne
kullaniyorum(genel olarak) nede kullanmanizi tavsiye ediyorum.

> bilgileri alinacaktir. Gerci IDE bunu bir mutlak sektor adresine
> cevirir, fakat geri aldiginiz harddisk ayni mutlak sektoru
> vermeyebilir. Oysa partisyonun imajini alirsaniz, inode'lardaki bilgi
> icinde diskin fiziksel parametreleri olmadigindan, restore esnasinda
> sorun cikarmaz (cogunlukla). En kotu ihtimalle, superblock
> yerlesimlerinde biraz sorun olur, bunu da fsck duzeltir.

Bundan bahsetmi$tim...fsck sadece image'i farkli bir diske acarken gerekir
bence.

> Genede bu metot verimsiz bir metottur. Oncelikle cok fazla vakit alir.
> Calisan (is yapan, web server, file server vs. ve clientleri aktif) bir
> makinede yaparsaniz, 10 GB aktarmaniz, herhalde 6 saat filan surer,
> sistemdeki muthis yavaslamada cabasi.

Block device'lar en hizli eri$ime sahip raw devicelardan sonra
gelirler...Basit bir test bana standart bir hard diskin 15 saniyede
yakla$ik 88MB bilgiyi kopyalayabildigini gosterdi.(bu i$lemin i$lemcinin
sadece %20'sini kullandigini soylememe gerek yok sanirim).

> Bu is icin en iyi yol, iyi bilinen RAID'leri kullanmaktir. Harddisk
> fiyatlarinin ucuzladigi, IDE-RAID karti gibi cozumlerin cirit attigi bu
> gunlerde 2 veya 3 HDD ile kuracaginiz bir RAID 0+1 cozumu sizin icin en
> mantiklisi olacaktir... Neden en iyi yol ? Zaten ana diski yedeklemek
> icin ikinci bir disk kullanacaksiniz, niye koypalamakla ugrasiyorsunuz
> ?
>
> Sozun kisasi, macera aramaktansa, bir RAID sahibi olmak bin kere
> mantiklidir..

Parasi olan raid alir(bu gunlerde kimde var?)... olmayan elindekileri ve
zekasini kullanmayi tercih etsin...

Aycan Irican
System Support Engineer
Prosoft Communication Systems Ltd.
Key fingerprint = 8FC5 09B6 2373 F094 1221 248D 2A49 9B09 D70E 498C