[Linux] statik ip ile mail server,

From: Murat Gezer (murat.gezer@superposta.com)
Date: Mon 06 Aug 2001 - 16:36:46 EEST

Merhaba arkadaslar,

elimde statik ip li dialup accountum var evimde bir linux serverim var
(S.u.S.E 7.0 + bir suru modifikasyon) bir de domain xyz.com.tr gibi. benim
yapmak istedigim evimdeki bu makinayi mail server haline getirmek internete
bagli iken sorun yok gonderip alabiliyorum ancak malum telefon ucretlerinden
dolayi gunduzleri acik degil ve mailler kayboluyor. Bunu engelemek icin
neler yapabilirim.

yaptiklarim

ana dns serverda yaptiklarim

mx kayidi dusuk oncelikli olarak kendi domainime yonlendirme
sonra yuksek oncelikli olarak servis saglayicinin mail serveri burada mail
accountum var.
    IN MX 5 xyz.com.tr
    IN MX 10 isp.com.tr

seklinde.

buradan sonrasi linux ta fetcmail ile isp den mailleri almak ve dagitmak
diye biliyorum ben. Ama bir yerlerde takiliyor. Bu konuda
ingilizce -almanca - turkce dokumani olan varsa veya adresini bilen bana
yolarsa sevinirim

Murat Gezer