[Linux] Re: DISK Image i

From: Aycan Irican (aycan@mars.prosoft.com.tr)
Date: Thu 02 Aug 2001 - 13:46:45 EEST

Arkada$lar ben sadece aklima gelen fikri soyluyorum ...Backup gibi onemli
bir i$i adim adim anlatmak sanirim acimasizca olur (cok acimasizim).
Backup alacak ki$i oncelikle en iyi bildigi yoldan ve ozellikle ONCEDEN
DENEDIGI bir yontem ile backup almali. Dolayisi ile verdigim fikri once
biryerlerde deneyin ve production sistemlerde kesinlikle kullanmayin.

Yedek alinacak hard disk 2. disk olarak bir linux makinaya takin.

=09#dd if=3D/dev/hdb of=3D/free/space/hadiordan.img

ile dosyayi olu$turduktan sonra kesinlikle md5 checksum alin.

=09#md5sum /free/space/hadiordan.img

diski formatlayin, vurun kirin, uzerine Unixware kurun, tekrar
formatlayin,bi dolu partition acin sonra gene onceki linux makinaya takip;

=09#dd if=3D/free/space/hadiordan.img of=3D/dev/hdb

yerine yazin; deneyin bakalim ba$arili olabilecek misiniz. Ayrica bu image
dosyasini bir pipe ile bzip2'ye verip compress etmek de hizli i$lemcileri
olan admin'lerin tercihi olabilir.

> peki yede=F0i al=FDnm=FD=FE disk imajdan
> daha sonra nas=FDl sistem olu=FEtururuz ?
> ad=FDm ad=FDm s=F6yleme imak=FDn=FDn=FDz varm=FD ?

Aycan Irican
System Support Engineer
Prosoft Communication Systems Ltd.
Key fingerprint =3D 8FC5 09B6 2373 F094 1221 248D 2A49 9B09 D70E 498C