[LINUX:20004] Re: Yine Turkce, illede Turkce ...

From: Can BAYTAN M.D. (Physiology) (cbaytan@meds.ktu.edu.tr)
Date: Sat 30 Sep 2000 - 23:40:22 EEST

Selamlar,

Bende ayni problemleri yasadigim icin duygularini anliyorum ama bayagi
ugrastiktan sonra Turkce'yi basardim, daha sonra Gorkem Cetin tarafindan
PC-Magazine dergisinde ypilacaklar yayinlandi, 5 dakikani bile almayacak 4
adimin var bunlar sirasiyla:

1- KDE KB setup, add Turkish, advanced -> codes for the pc keyboard with
windows.keys

2- cd /usr/X11R6/lib/X11/locale
   cp -f iso8859-1/* iso8859-9

X windowsu ac kapa

3- K-> Settings-> Desktop-> Fonts

Helvetica yerine Lucida
Fixed yerine Courier

Uygula. 8859-1-3 filan gibileri 8859-9'a degistirmeyi unutma.

4-konsol yerinede KVT yi ayarla , yani shell console promptunu sag tikla
ucuncu tabdakiler (Birinci degil ucuncu bu onemli) yerine sadece kvt yaz
olsun bitsin, kvt turkce karakterlerde sorun cikarmiyor, ayrica Red-Hat
6.2'dede ayni adimlar ise yariyor sadece /usr/X11R6/lib/X11/locale
directorysindeki 8859-1'i 8859-9'a kopyalaman gerekmiyor, zaten 8859-9
directory'sinin .old kopyasini almani oneririm.

Problem yasarsan haber verirsen sevinirim.

Iyi calismalar.

KVT ayarlari: Menü -> secenekler -> iso-8859-1 yerine iso-8859-9 u ayarla
ve secenekleri kaydet.
On Sat, 30 Sep 2000, Mufit Eribol wrote:

>Sevgili Liste Uyeleri,
>
>Bendeniz iki seneye yakin bir süredir Linux'la ilgileniyorum. Fakat her
>seferinde ve her yeni versiyonda Turkce font problemleriyle maalesef bogusma
>halindeyim. Linux ogrenme
>yerine enerjimin buyuk bir kismi Turkce fontlari dogru durust cikarma
>mucadelesine gidiyor. Gecen gun Mandrake 7.1i kurayim dedim. Fakat birkac
>tam gun bununla ugrasmama
>ragmen maalesefmuvaffak olabilmis degilim.
>
>Bu listede ve diger web sitelerinde buldugum tum önerileri hayata gecirdim.
>Bunlari belirtmekte yarar goruyorum:
> [...]

 Can Baytan M.D. http://meds.ktu.edu.tr/cbaytan/cbaytan.html
 Karadeniz (Blacksea) Technical University
 Medical School, Dept. of Physiology--Trabzon/TR
 Fax:+90(462)325-2270 cbaytan@yahoo.com (BX15TGE)