[LINUX:19946] Re: Ynt: Bazi sorular (fwd)

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Mon 25 Sep 2000 - 14:12:33 EEST

Selamlar..

Sanirim bu mesajdaki sorular, Linux listesinde hep oldugu sekilde baska mecralara kaydi gitti. Biraz yardimci olmaya calisalim..

On Sun, 24 September 2000, "Mehmet TARIMCI" wrote:

> ipchains bu islemi yapabilir
> http://www.linux.org.tr de belgeler den ipchains howto ya erisebilirsiniz.

> "/var/spool/mail/" dizininde kullanici adiyla bir dosya bulunur ve bu
> dosyada o kullaniciya gelen maillar tutulur.
> veya o kullanici olarak login olup pine ile maillari okuayabilirisiniz.

> userconf programinin special accounts bolumunde bu islem icin gerekli bolum
> mevcut

Linux uzerinde mail hesabi, chat hesabi (!?) gibi farkli hesaplar olmaz. Linux kullanicilari sistem uzerinde cesitli haklara sahiptir. Bunlardan biri de mail dir. Bazi programlar, kendi kullanici hesaplarini tutarlar. Bunlar genede kendi kullanicilarini bir sekilde linux kullanicisina esitlemek durumundadirlar. Mesela samba ve mars_nwe (novell netware emulatoru). Oncelikle http://www.linux.org.tr deki online linux kitaplarini okumanizi tavsiye ederim.

> userconf programi silme islemlerini gayet guzel yapar. ama "userdel
> <kullanici_adi>" ile de silebilirsiniz.

> LinuxConf'un en alt bolumlerinde profiles diye bir bolum var oradan
> istediginiz sekilde ayarlayabilirisiniz.

> Bu soruyu anlamadim ama eger linuxconf icinse bu bolumler zati mevcut

DNS icin bildigim kadari ile subnet tanimi yapilmaz. Subnet bir ag blogunu tarif eder. IP-subnetting diye bir HOWTO mevcut. Sanirim unmaintained veya mini howto. Bunu okumanizi tavsiye ederim.

> gıbı )
> bu soruyuda anlamadim.

Herhalde NT Gibi bir sistemden linux'a terfi etmissiniz. Linux kullanici yonetimi cok daha ustundur. Kullanicilarin ne kadar bellek, disk, sure, islemci kullanimi vs. herseyini ayarlayabilirsiniz. Fakat bu islemlerden once biraz daha linux tecrubenizi artirmanizi tavsiye ederim.