[LINUX:19496] RE: ColdFusion for Linux

From: Oguz Demirkapi (oguz@4tr.de)
Date: Tue 12 Sep 2000 - 17:57:45 EEST

Selamlar,

ocd> > ColdFusion'un kolay ogrenilmesi ve hizli geli$tirme ortami ve sundugu
ocd> > geni$ alternatiflerle Php ve Asp gibi platformlarin alternatifi oldugunu
ocd> > du$unmekteyiz.
ocd>
ocd> OpenSource olmasi ve C ve/veya Perl gibi bir dile cok yakinligi sebebiyle
ocd> maalesef Php'ye alternatif olabilecegini dusunmuyorum.

Bu konuda haklisiniz. ColdFusion opensource bir urun degil. Ancak
uygulama geli$tiren "Developer" larin ne kadarinin bu durumu onemsedigi
du$unuldugunde cok da onemli bir nokta olmadigini du$unuyorum.

Dil algoritmasi ise Web Uygulama geli$tirmek icin ugra$an arkada$lara
"TAG Based" oldugu icin daha yakin olacaktir du$uncesindeyim. Zira
herkesi yeterince C/C++ veya PERL bilmeye zorlamak gibi bir durumu
onericeginizi de du$unmuyorum. Ayni durumun Asp geli$tiren arkada$lar
icin de Visual Basic platformuna yakinlik gerektirdigi gibi bir durumla ortaya
ciktigini du$unuyorum. Herkes profesyonel yazilimci degil ve
olmayacakta. ColdFusion Web Uygulama geli$tirme amacinda olan
yazilimcilara bu anlamda da bir alternatif olma ozelligi gostermekte.
Cok profesyonel cozumler du$unen arkada$lar icin de (ki Coldfusion ile
zaten cok profesyonel cozumler uretilebilmekte bakiniz
"http://www.allaire.com/products/coldfusion/CustomerSuccesses/") "Object
Based" ColdFusion alternatifi sunan Spectra urununun ya da JRun urununun
alternatif olabilecegini du$unmekteyim.

ocd>
ocd> > Internet tabanli yazilim geli$tiren arkada$larin incelemelerinde fayda
ocd> > oldugunu du$unuyorum.
ocd>
ocd> Tabii ki,
ocd>
ocd> > Ayrica 2 yil az bir sure degil. Hele ki 2 yil once ortada olmayan
ocd> > teknolojilerin $u an gundemde ciddi boyutlarda yer aldigi du$unulurse, 2
ocd> > yil icerisinde var olan bir platformun geli$me potansiyelini du$unmek
ocd> > gerekir.
ocd>
ocd> 2 Yil da sadece adi gecen urunun degil, tum urunlerin kendini gelistirdigi
ocd> olayin ayri bir boyutudur,
ocd>
ocd>
ocd> > Advanced duzeyde ise ciddi alternatif olarak yine Allaire firmasinin JRun
ocd> > urunu dikkat cekmekte. Yakinda CFTR sayfalarinda JRun hakkinda da detayli
ocd> > bilgiler bulabileceksiniz.
ocd>
ocd> JRun dediginiz urun zaten bir Java Servlet engine... bildigim kadariyla
ocd> sadece NT icin calisan bir urun, Linux listesinde Apache ile
ocd> calisabilecek, Tomcat ve ApacheJserv varken Servlet Engine olarak Jrun
ocd> onermek ne kadar mantikli bilemeyecegim,

JRun urunu,

        Windows 95/98/NT/2000,
        Solaris 2.6, 7, 8,
        HP-UX 11.0,
        IBM AIX 4.2, 4.3,
        SGI IRIX 6.5,
        Compaq Tru64 UNIX 4.0
        ve
        Red Hat Linux 6.x

platformlarinda cali$abilmekte.

Bu konuda kendisini bilgilendirmek isteyen arkada$lara JRun sayfalarina
bakmalarini onerebilirim.

http://www.allaire.com/products/jrun/index.cfm

Daha once belirttigim gibi JRun ile ilgili detayli bilgileri yakinda
CFTR sayfalarinda da bulabileceksiniz.

ocd>
ocd> Kolay gelsin,
ocd>