[LINUX:19411] Bilisim2000'in ardindan

From: linux (linux@karel.com.tr)
Date: Mon 11 Sep 2000 - 14:02:55 EEST

Isletim sistemleri uzerine calisan firmalarin bir kismi bilisim'de hazirdi,
ama bir kismi da yoktu. Novell dev bir stand acmis ve insanlari ilgisini
ceken (yani kagit-esantiyon dagitma turevleri) isler de yapiyorlardi. SUN
heryere bayraklarini asmisti, ama kendisi yoktu. IBM, ust kata bir cocuk
parki misali bir yer kurmustu. Caldera Linux, logolarini koymustu, ama ben
gecerken kimsecikler yoktu standta. Bunlara ragmen Microsoft bir salonun
yarisini kaplayan standi ve herkesin ilgisini ceken promosyonlari ile yine
goz doldurdu (!). Bu listede defalarca ve bence de gereksizce tartisilan
(Microsoft nicin bu kadar buyuktur?) sorusunun cevabi cok acikti. Adamalar
kendilerini tanitmayi ve satmayi biliyorlar.

Epeyce aradiktan sonra yazilim salonunun en kosesinde Linux'culari gordum.
Canla basla 3-5 kisiye tanitim yapiyorlardi. Sirket icin gittigim ve
vaktimin sinirli olmasi nedeni ile yardim edemeden sadece merhaba diyerek
ayrildim yanlarindan. Sanirim tartisilmasi gereken konulardan biride bu:
"Nicin bu kadar ucra koselere dusuyoruz ve bu kadar kucuk alanlarda stand
aciyoruz?". Dernek niye kuruldu diyenlere cevap olarak da bu verilebilir
kanimca. Daha buyuk standlar acip, kendimizi daha iyi tanitmak icin!...
Emegi gecen herkese tesekkurler.

Volkan Evrin

Not: Ne yaparsak yapalim, stand'a iki-uc tane guzel manken koymazsak yine
bakan olmaz yuzumuze... Ne de olsa "urun sergileme" fuari...