[LINUX:19348] Re: [LINUX:19335] server konfigürasyonu

From: Sinan Öde (october@sinerama.com)
Date: Fri 08 Sep 2000 - 21:44:14 EEST

    son gunlerde bende ayni arastirmanın icinde oldugum icin edindigim
bilgileri size de anlatayim... compaq teknik servis ve bakim konusunda cok
iyi. modellere gelince 4-5 bin $ demissiniz. proliant'lar cok iyi olmasiyla
beraber soylediginiz rakami buyuk ihtimalle asacaktir. DL380 isimli modeller
ise ram takviyesi ile iyi bir konuma geliyorlar. ancak server uzerine
takıcaginiz her parca piyasada gorulen fiyatlarin 3-4 kati... ayrica compaq
server'larin bir cok modelinde hdd fiyata dahil degildir. birde hdd
eklemeniz gerekir ki scsi olmak zorunda. 9.1 yada 18.2 GB hdd isinizi
gorebilir... server konfigurasyonuna monitorunde dahil olmadigini hesaba
katmaniz faydaniza olacaktir. yedekleme unitesinide dusunurseniz ikinci bir
makine alip raid olayina girmek daha bile mantikli :) compaq'in server
konfigurasyonlarinin hepsi redhat, suse ve debian'i destekliyor. slackware
ve digerleri icin bir bilgiye sahip degilim. compaq'larin en dikkat ceken
ozelligi ise uzerine yuk bindikce performans kazanmasi :)
benimde tavsiyem biraz daha paraya kiyip proliant modellerine yonelmeniz. HP
konusuna gelince compaq'lardan daha ucuz ama ayni performansa sahip degiller
bildigim kadariyla...

iyi calismalar...
Sinan