[LINUX:19344] Re: server konfigürasyonu

From: Orhan GOKCOL (orh@eng.bahcesehir.edu.tr)
Date: Fri 08 Sep 2000 - 17:36:52 EEST

Iyi gunler,

ihtiyaclarinizi tam belirlemeden boyle bir ongorude bulunmak imkansiz.
Boyle yaklasirsaniz, ihtiyaclariniza cevap vermeyen bir konfigurasyon
onerebilirler size. Soz gelimi, bir DLT yedekleme unitesi tek basina 2500
dolar filan..
Bence, once, gerekli HD kapasitesi, kac kisiye hizmet edecek,
backup ihtiyaci, gibi kritik sorulara cevap bulun. Daha sonra da,bu
ihtiyaclariniza uygun sunuculari satan Dell,Compaq, Siemens, HP gibi
yerlere bu ihtiyaclarinizi bildirin. Onlar size konfigurasyon
onereceklerdir. Hepsi de linux kurulumlu sunucu satiyorlar. Daha sonra,
verdikleri teklifleri degerlendirirsiniz. Ama, dediginiz paraya bu
firmalarin düsük kapasiteli (giris seviyesi) sunucu dedikleri türden
bir sunucu alabilirsiniz. tabii, reliability ve performans onemsiz
diyorsanız noname bir PC de alabilirisniz. SCSI
ara birimler almazsiniz vb

Bir de, bu firmalarin (genellikle amerika'dakşi) web sitelerinde
istediginiz ozellikleri secip kendi sunucunuzu olusturabiliyorsunuz ve
fiyatini da ogreniyorsunuz.

Selamlar, iyi calismalar
Orhan GOKCOL
Bahcesehir Universitesi