[LINUX:19209] Re: cift modem ile baglanti nasil?

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sat 02 Sep 2000 - 10:12:37 EEST

Selamlar..

On Fri, 01 September 2000, "Ertugrul Komut" wrote:

> İyi Günler,
>
> 2 nokta arasında 33,6 asenkron Leased-Line hat mevcut. Bunun için iki uçta slakware 3.5 kuruluy ve Motorola 3460 Fast'R modemler bu makinalara bağlı.
> Bu iki uç arasına bir hat daha çekilip, birer modem daha takılarak hat kapasitesini artırmak istiyorum.
>
> Arayan tarafta iki modem ile bağlantı yapabilmek için ne yapmam gerekiyor? (leased-line bağlantıyı kurmak için minicom kullanıyorum)
>
> Ayrıca tabi cevap veren tarafta çift bağlantıyı desteklemesi için ne yapılmalı?
>
> Umarım yeterinde acıklayıcı bilgi verebilmişimdir.
> [...]

Aslinda bu is en iyi nasil yapilir bilmiyorum, fakat bir metot tavsiye edebilirim. Listede bu isi benden iyi bilen birileri vardir mutlaka ama kimseden ses cikmadi. Oncelikle her iki tarafta kernelinizin EQL destekli olarak derlenmis olmasi lazim. Sonra server tarafinda EQL protokolu desteklenerek, iki modemden bilgi akisi yapabilirsiniz. shapecfg vs. bu islere yariyor. Nasil yapacagim derseniz, bir hayli uzun is. Kestirme yoldan size http://www.cwareco.com/eqlplus.html adresini tavsiye edeyim. Bu EQL protokolu kullanmadan ISP baglantilari ile bu isi halletmenizi sagliyor. Yapacaginiz server tarafina standart ppp, client tarafina, bu programi install etmek. Gene kernel patch vs. gerekiyor. Ayrica program stable degil devel pozisyonunda, yani beta.
Bir deneyin, sonucu listeye bildirirseniz, hem programin kapasitesini ogreniriz, hem de bu isi nasil yapabilecegimizi..

Saygi ve sevgiler..