[LINUX:22170] Re: Gnome Calismalari

From: E. A. Murat EREN (requiem@glowingeyes.net)
Date: Fri 24 Nov 2000 - 21:21:42 EET

Sevgili Fatih Demir;

 Mailinizi dikkatle okudum.. Fakat goruyorum ki siz paragraf paragraf
cevap
vermis olmaniza ragmen benim mailimi dikkatle okumamissiniz. O mailde
onemli
olan paragraflarin teker teker anlami degil, butun mailin icerdigi tema
idi.
bunu kacirmissiniz sanirim. Ve hemen suna cevap vermek istiyorum: siz
turk
halkinin akli ile ilgili imajini cöp kutusuna yada baska biryere atacak
statude bir insan deilsiniz -hicbirimizin olmadigi gibi-. Ve bu cok
tehlikeli
bir davranistir; cunku birisinin helede bir kitlenin akli hakkinda yorum
yapmaya kalkistiginizda gozler sizin akliniza cevrilir ve bu cok agir
bir
yuktur.

 Ve demissiniz ki:

Burada bana saldiriyorsun
 ( yani bir Okul ö?rencisi olarak gidip di?ari e?lenmiyorum/para
kazanmiyorum
     (hehe), bilgisayar ba?inda oturup kendime ve "Türklerimize" iyilik
yapalim
       diye tercüme etmeye ba?ladim. Kat'iyyen HIC BIRINIZ bana en az
3,4
gönderdi?im
        ePostaya cevap verip bana "native" Türk ( esas Türk deyince
kar?i
cikiyorusunuz
         ya ) olarak destek verin yada tercümeleri yapin dedim. Ceavp
gelmedi.
   Aha, yani ?imdi gelip halk diyor ZIMPIRTI gibi ?eyler sacma diye;
olabilir,
fakat
    SEN yada BA?KALARI neden hic beni desteklemediniz?

 Boylesine bir sorumlulugu ustunuze alirken bundan para kazanmak yada
baska
bir maddi getiri beklemediginizi ortaya koymussunuzdur zaten ve boyle
bir
durumda herhangi birilerinin size yardim edeceginin garanti olmadiginida
biliyor olmalisiniz. Biraz daha sert ve politik bir acidan bakacak
olursak
birileri sizin bu soyledikleriniz karsisinda sunu soyleyebilir: "Senin
Help
topicli maillerin bu mailinglistte dolasirken ben burda degildim. ve
burda
olmamamin cezasini hergun karsima cikan sacma mesajlari okuyarakmi
odeyeceim?
eger bireysel calismanin zorlugu ve tarih yazmanin sorumlulugu konusunda
bazi
cikmazlar yasiyorsan birak turkcelestirme isini baskalari yapsin
lutfen.."..
Elbette ben size bu sekilde bir cikista bulunmayacagim. Yaptiginiz
calismalarin saygiyi hakettigini daha onceki mailimde de belirtmistim
zaten.
Ben sadece sizden ornek vererek insanlarin bundan sonraki calismalarinda
nelere dikkat etmesi gerektigini soylemeye calistim kendi dusuncelerimi
söyleyerek. Ve sanirim bir kisim anladi.

+ ben demisim ki:

> "banane begenmiyorsan..." seklinde bir
> davranis icine girerek linux u kendi tekeliniz altina almaya calismamanizi
> rica ediyorum.

ve sizde buna cevaben:

Hic bir zaman böyle bir?ey söylemedim. Ben bazilarinin yapti?inin tam
zitini
yapip
 HER ePostaya cevap verip, dü?ünceleri, fikirleri yada düzeltmelerini
dikkate
aliyorum.

Amma hic bir ePosta gönderen olmayinca ...

demissiniz. fakat o son cumlenizin sonuna koydugunuz 3 nokta ile benim
yapmamanizi rica ettigim seyi yapar gibi oluyorsunuz.

Ailenizin durumuna ragmen bu calismalari istekle surdurdugunuzu
goruyorum ve
buna saygi duymuyor deilim sayin Fatih Demir fakat, böylesine reel bir
durumda
olaylara duygusal bir cerceveden bakmaktan kesinlikle vazgecmek
istemeyen
insanlar dahi bulunduklari konum itibari ile size hic beklemediginiz
seyler
soyleyebilirler. Ailenize ve size saygilar sunuyor, calismalarinizda
basarilar
ve kolayliklar diliyorum.

Ayrica bu mailleri listede offtopic goren ve bu konusmalardan rahatsiz
olan
arkadaslar varsa onlardan da özürdilerim(z).

Çanakkale 18 Mart Universitesi
Bilg. Muh. Bolumu

E. A. Murat EREN