[LINUX:22000] Re: Ethernet ve Kartı Network/Internete bağlanamama sorunu Mandrake 7.0

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Tue 21 Nov 2000 - 21:08:17 EET

Selamlar...

On Tue, 21 November 2000, mehmet kut wrote:

> Ethernet Kartnini Tanittim ancak buna rağmen
> internete giremiyorum...
>
> Acilista Okeyliyor eth0 olarak sonra
> Basic Configuration dan gerekli ayarlari yaptim
> [Frak Conf kullanarak veya Consoldan netconfig
> kullanarak buda yetmedi mc den manual denemelerim
> oldu]
>

> Su anlik yaptiklarim bunlar simdi bunlari yaptiktan
> [...]

Burada bir default router gorulmuyor..

route add default gw 193.140.43.1

komutunu bir deneyin.

> Windows IP Configuration
>
> Ethernet adapter :
>
> Description . . . . . . . . : NDIS 5.0 driver
>

> Physical Address. . . . . . : 00-E0-4C-6A-13-72
> DHCP Enabled. . . . . . . . : Yes
> IP Address. . . . . . . . . : 193.140.43.89
> Subnet Mask . . . . . . . . : 255.255.255.0
> Default Gateway . . . . . . : 193.140.43.1
> DHCP Server . . . . . . . . : 193.140.41.177
> Primary WINS Server . . . . :
> Secondary WINS Server . . . :
> Lease Obtained. . . . . . . : 11 19 00 23:34:32
> Lease Expires . . . . . . . : 11 19 00 23:49:32

Burada bir DHCP serverin varligi goruluyor. Hangi dagitim vs. oldugunu yazmamissiniz, ama eth0'in DHCP ile otomatik konfigure edilmesini saglarsaniz sorun cozulur.

> [...]

> arada
> biostan plug and play secenegim kapali ...sblivi i
> tanitirken neden tanimiyo diye kafayi yerken bi howtoda buldum
> kapatinca takir takir calisti en son olarak Sistem bilgisinden PCI
> BUS için ne yazmis
>
> BUS 0,device 9 ,function 0:
> Ethernet Controller:Realtek8139(rev15).
> Medium devsel,Fast back to back capable,IRQ 9,Master
> Capable, Latency=32, Min
> gnt=32,Max lat=54
> IO at 0xa400 [0xa401]
> Non-Prefetchable 32 bit memory at 0xd4800000

Eger route ciktisini dogru yazimissaniz, tek sorun varsayilan gateway olmamasi gorunuyor. ifconfig ciktiniz da paketler aldiginizi gosteriyor. Bir de kendi yerel aginiza ping yapmayi deneyin. Bu durumda netstat birseyler gosterecektir. Ayrica leasedline degilde kablomodem kullaniyorsaniz, DHCP ile eth0'i konfigure etmeniz sart, statik IP kullanamazsiniz..

Sonucu yazmayi untumazsaniz bizleri bahtiyar edersiniz..

Saygi ve sevgiler..