[LINUX:21906] Re: netcraft.com + Yeni webmin. Hemde Turkce !

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sat 18 Nov 2000 - 16:59:44 EET

Oncelikle selamlar..

Evvela aklin yolunun bir oldugu, kafasi calisan adamlarin kendi paralariyla baslarina dert almayacaklari prensibi geregince IIS ve NT kullanmamalari dogal karsilanmali bence. Bu istatistikler belki kucuk sapmalar gosterebilir, fakat saglam bir sistem isteyen muesseseler genelde NT ve IIS'i kullanmiyor, Solaris gozde oluyor. Uptime olarak yillari bulan ve hala bir defa dahi tokezlememis Solaris, UNIX vs Linux sistemleri var bildigim.

Netcraft'la bildigim 40-50 siteyi sorguladim, isabet orani %100 oldu.

Asil benim merak ettigim ise niye biz bunu dert ediyoruz ki, biz kendi isimize bakalim, Pengueni besleyelim, iyice semirsin. Oysa bu listede de bazen SIKI kapismalar oluyor, Yok windows, yok Linux diye. Ne gerek varki ? Kimsenin aklina izafiyet teorisini halk oyuyla curutmek gelmemistir herhalde ! Karayollarinda 4x4'lerin sayisi her zaman iki tekerden cekislilerden az olmustur. Bilmem yeterli oluyor mu ? Win ve NT'nin cogunluk olmasi onlari daha iyi yapmaz. Linux'un cogunluk olmasida onu en iyi yapmaz. Linux'u en iyi yapmanin yolu onu desteklemekten, hacklemekten, buglarini bulmak ve mumkunse duzeltmekten gecer. Bence asil fokus noktamiz bu olmali.

Bu arada webmin 0.82 cikmis. Turkcesi bile var. Duyrulur.. Bence buyuk bir acigi kapatiyor, localizede katkisi olan herkese sonsuz tesekkurler.

Saygi ve sevgiler..