[LINUX:21884] Re: GNOME calismalari.

From: Ewreniz (requiem@glowingeyes.net)
Date: Fri 17 Nov 2000 - 19:47:41 EET

 Siradan bir user olarak, söyle düsünüyorum:

Universitemde her gün insanlara, Linuxun microsoft mamüllerine gercekten
büyük bir rakip oldugunu, artik bir saka olmaktan cikip ciddi bir isletim
sistemi haline geldigini soyluyorum. Ve gercekten ciddii bir isletim sistemi
olma yolunda ilerleyen (ve hatta oldu bile bence) Linuxu, bir oyun tahtasi
olarak goren ve yaptiklari calsismalarin, onlara bazi sacmalama haklari
tanidigini sanan Linuxcu arkadaslarimiz yok deil. Ornegin Turkcelestirme
calismalarinda turkcelestirmeyi biraz abartip KDE menusune Uygulaklar
Begendigimler yada ZIMPIRTI gibi isimler veren arkadaslarimiza cok tesekkur
etmek istiyorum. Evet yaptiklari calismalar ve girisimler elbette saygiyi
hakediyor ama aslinda ortaya koyduklari calisma "otobus"u "oturgacli
goturgec" seklinde turkcelestirmeyi uygun goren Turk Dil Kurumu tarafindan
daha cok begenilir diye dusunuyorum.

Yaptiginiz ceviriler sizin eglence kulturunuze yada espri anlayisiniza gore
cok yakisikli olabilir fakat, cevirilerinizin Linuxta ciddiyet ve kararlilik
arayan ve bunu insanlara yaymaya calisan kisiler tarafindan begenilmeme
ihtimalinin oldugunu unutmayip; "banane begenmiyorsan..." seklinde bir
davranis icine girerek linux u kendi tekeliniz altina almaya calismamanizi
rica ediyorum. "Isletim sistemi"nin basinda birseyler yapmaya calisrken, her
gun karsilasilma olasiligi olan error yada uyarilarin icerdigi "komik"
ifadelere belki 1 en fazla 2 sefer gülünür. Ayrica bir sistem insani
soyledikleri ile deil yaptiklariyla güldürmelidir de diyebiliriz. Insanlarin
boyle dusunmemesi icin lutfen mumkun oldugunca aliskin oldugumuz terimler ve
global ceviriler yapiniz.

Eger yanlis oldugum bir yer varsa, bilmeden yanlis bir sey soylediysem ve
haketmeyen insanlari rencide ettiysem kusura bakmayin.. Listeyi asla boyle
bir konu ile mesgul etmek istemezdim fakat bu konularinda bir sekilde
gundeme gelmesi ve baglanmasi gerektigini dusundum. Turkiyedeki linux
kullanicilarinin daha rahat bir ortamda calismasi icin caba gosteren ve bunu
bu mailing listte oldugu gibi buyuk bir karsilik beklemeden yapan tum
insanlara tesekkur etmek istiyorum.

Herkeze iyi calismalar..
Canakkale 18 Mart Universitesi
Bilgisayar Muhendisligi Bolumu