[LINUX:21879] Re: samba

From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Fri 17 Nov 2000 - 15:29:52 EET

On Fri, 17 Nov 2000, Ozan Ozkara wrote:

> Sorum Samba ile ilgili,
>
> Elimde Windows 2000 Advanced Server bir makine var. Raid-5`li ve oldukca
> fazla b ir disk space`i var.
>
> 2 tane de Linux makinem var bunlardan birini web digerini Mail server
> olarak kullanmak istiyorum.
>
> Windows 20000 AS olan makina uzerinde belli directoryleri Linux
> makinelerime Mount etsem mesela ../htdocs veya ..mailusers/..
> seklinde ve yeni acicagim userlari bu mount ettigim directorylere koysam
> bir sorun yasar miyim? ayni sorum koymayi dusundugum Apache/htdocs
> directory`si icinde gecerli. Ayrica ,
> [...]
Selamlar,

Sorun yasarsin..
Cunku directory yada file access rightlar ext2 disinda gecerli olmuyor..
NTFS5 ile sambanin alakasi yok.. Cunku sen directory accessi Bir servis
gibi aliyorsun.. (Remote olarak) Eger Windows 2000 ile Samba file share
olaylari duzgun calisiyorsa problem olmaz.. Soyle soyleyim benim makinam
uzerindeki Printere yada dizinlere Windows 2000 uzerinden
erisebiliyorlar.. Ama acikcasi ben 2000 uzerindeki bir dizine access
yapmayi denemedim ama Win 98 veya Win 95'ler kolayca erisebildigine gore
o zaman senin de Linux tarafindan W2000 uzerindeki dizinleri kullanmanda
bir mahsur yok..

iyi calismalar
Devrim SERAL