[LINUX:21875] GUI raporu

From: Can BAYTAN (cbaytan63@medstu.ktu.edu.tr)
Date: Fri 17 Nov 2000 - 15:15:44 EET

Selamlar arkadaslar,

Benim isteki makinada 64 MB bellek oldugu icin GUI kullaniminda
tasarruflu olmak zorunlulugu var yoksa devamli 7200rpm swap gurultusu
dinlemek zorunda kaliyorum, bu yuzden
GUI'lerden 3 tanesini denedim, KDE1 bellek kullaniminda en buyuk olani,
windowmaker'in mandrake 7.01 ile geleni guzel ama son versiyona upgrade
edince oda hemen hemen KDE kadar bellek yutmaya basladi, daha sonra yine
mandrake ile gelen fvwm2'yi kullanmaya basladim, ayni sayida pencere
acikken sonuclar soyle:

windowmakerin son versiyonu KDE'den 3 MB,
fvwm2 (2.2.0) ise KDE'den 15 MB daha az bellek kullaniyor

Bu sonuclar "top" komutu ile alinmis ve GUI memory kullanimlari toplam
bellek alaninin kullanimlari makina reboot edilmeden hesaplanmistir.
Metod ne kadar dogru bilmiyorum ama eminim daha iyi metodlar vardir.
Kesin olan su fvwm ile artik devamli swap hiriltisi duymuyorum. fvwm
mail listesinde son versiyonun ne kadar kabiliyetli oldugu yaziliyor ama
windowmaker'daki upgrade'in bellek kullanimini neredeyse KDE kadar
kotulestirdigini
 dusununce upgrade etmek istemiyorum, ayrica windowmaker son
versiyonunda gorunum olarak KDE'ye son derece benzemis artik desktop
icon'lari, panel ayni KDE'deki gibi mevcut.

Problem: KDE herhangi bir user'in Turkce kullanmasinda problem yasarken
fvwm root'un Turkce karakterlerinde problem cikariyor, herhangi user
fvwn2'de Turkceyi problemsiz kullaniyor (Mandrake 7.01 tekrar
hatirlatayim). (Tabii bunlar buyuk problem degil -*eger*- yeterli
zamaniniz varsa!.)

Ayrica Mandrakede 7.2'deki turkce karakter problemine uzuldugumu
belirtmek isterim,
Merak ettigim konu KDE2 bellegi harcamada KDE1den iyimi kotumu?????

Bilgilerinize arz ve rica ederim :-).

Hepinize iyi calismalar.