[LINUX:21706] Re: MBR ucarsa

From: Murat Koc (muratkoc@muratkoc.com)
Date: Sun 12 Nov 2000 - 23:25:29 EET

> Merhabalar

Selam,

> Linux da ucan bir dosya sistemi-partition i kurtarma
> konusunda bilgi edinmek istiyorum. Misal boot sector
> ve partition table (sector 0) silinirse, benzer bir
> hdd bulup da benzer bi partition table yapmadan bu
> sistemi nasil kurtarabilrim ? dos da norton utilities
> kullanirdim hep, ndd, diskedit vs. Peki linux da ?
>
> Onereceginiz program, URL ve-veya dokuman var mi ?
> Sanirim herseyden once ext2 hakkinda detayli bilgi
> ogrenmem lazim :)

MBR yi kurtarmak istersen aklima ilk gelen yontem. Ucmadan oncesinde herhangi
bir zaman surecinde

dd

ile bir dosyaya yazmak olacaktir. Uctuktan sonra tekrar o dosyadan dd ile
geri yazabilirsin.

partiton kurtarma olayinda ise yani primary partition table ucmussa aklima
gelen tek program ise gpart.

Ikisini de deneyebilirsiniz. Yani yok degil.

IYI CALISMALAR

                                                                        MURAT KOC