[LINUX:21690] Re: cok onemli (ip lere farkli haklar vermek istiyorum..)

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sun 12 Nov 2000 - 17:59:05 EET

Selamlar..

1. squid icin squidguard ve sleepycat'den berkeleyDB (3.X degil, 2.7) edinin. Bunu kurun.

http://www.squidguard.org
http://www.sleepycat.com

Kurup calistirmak bir hayli zahmetli, ama asama asama yardimci olmaya calisirim. Bunu kurunca her clienti, gruplar halinde, saatler araliginda dahi belli kurallara gore bloke edebilirsiniz.

2. chat icin ipchains'i kullanmalisiniz.

   ipchains -A input -p tcp -s ipadresi -d 0/0 6500:7200 -j DENY

ICQ icin cozum daha zor. Fakat imkansiz degil. Ayrica DHCP server kullaniyorsaniz, hostlari teker teker ve belirli bir netmaskla belirleyin. Mesela chat kullanmayacaklara 192.168.1.128/25'e uygun bir IP verin. Bu size gruplar halinde calisabilme imkani verir.

3. Squid'i transparent olarak calistirirsaniz bu sorunlari daha kolay asarsiniz.

Saygi ve sevgiler..