[LINUX:21664] Re: Sendmail mail yollamada gecikiyor

From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Sat 11 Nov 2000 - 09:14:07 EET

Osman Demirhan wrote:

> Herkese merhabalar,
>
> Sendmail ile ilgili bir prolem yasamaktayiz. Kullanici tarafindan
> gozlenmesi su sekilde:
>
> Kullanici bir mail yazip (mail gonderme programlari genelde netscape
> messanger) Send tusuna basinca compose penceresinin kapanmasi yaklasik
> bir dakika bir suruyor.
>
> Benim gozlemim ise su sekilde. Mail, mail server'a varinca RCPT TO: da
> yazan gidecek adresin MX kaydini cozunceye kadar kullanicinin compose
> penceresini kapanmiyor. Ne zamanki DNS'ten bu cevap geliyor o zaman
> [...]

Merhaba,

Istedigini su sekilde deneyebilirsin. Sendmail calistirildiginda standart
olarak gelen mail gonderme islemlerini hemen yapar. Ama sen bir parametre
ile gelen tum istemleri kuyrukta bekletir ve belirli araliklarla (1 dakika,
5 dakika, 30 dakika, 1 saat vs) kuyruktaki mailleri gonder komutu
calistirirsan (sendmail -q) sanirim istedigin olur. Ama bu maillerin
normalden bekleme suresi kadar daha gec gitmesine yol acacak bunu
biliyorsun.

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu