[LINUX:21607] Re: Re: quake3 tnt2

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Thu 09 Nov 2000 - 22:17:24 EET

 Merhaba

--- mehmet kizilsakal <Mehmet.Kizilsakal@unilever.com>
wrote:
> q3'ün OpenGL i bulamayışı nvidia'nın openGL(GLX)
> kısmını kurmayışımdanmış.Ben
> sadece kernel driver'i kurmuştum. GLX i kurdum artık
> Q3 hata filan vermiyor.

 Bazen nedendir bilmiyorum ben libGL.so.1 i kurdugum
glx driverlarina linklesem de, sonradan bi program
kurunca onu tekrar mesaya linklenmis goruyorum,
aklnizda bulunsun.

> Grafik ekrana switch edince simsiyah nurtopu gibi bi
> ekranım oluyor ve pc
> kilitleniyor. Tahminim XF86Setup dan nvidia
> driverini seçince düzelir. XF86 nın

 XF86Setup XFree 3.3.6 icin, 4 u ayarlayamiyor. Arti
mandrake 7.1 le gelen bugli..

> versiyonundan emin de değilim açıkçası. Bunu nasıl
> öğrenebilirim? ( bu arada

 /var/log/XFree86.0.log gibi isimde bir dosya var,
onemli olan " 0 " . O dosyada bir onceki Xwindows
sessionininizin loglari tutuluyor, orda yazmasi lazim.
Bir de, nvidia kartlar 3.3.6 da svga server la
kullanilirken 4.x versiyonda nv serveri ile
kullaniliyor.

> MAndrake 7,1 i kurdum tekrar onda XF86 nın 4.0 pre
> release si var. Kurulumda
> sorunca kurmasını istedim. Herhalde kurmuştur. Ama
> emin olmam için Xserver'in
> versiyonunu nasıl öğrenebilirim acaba?

 Nvidia driverlarini kurdugunuzda nvidia serveri
kuracak xwindows icin. Tek yapmaniz gereken, normalde
ekran kartiniz icin ayarli olan xwindows icin ayar
dosyasinda bu driveri kullandirtmak . Kendi adima,
xfree 4 kurup, xf86config le ayarlamalari yapiyorum.
Ekran boyutu cozunurluk falan istedigim gibi olunca
nvidia nin driverlarini yukluyorum, sonra ayar
dosyasinda " nv " yi " nvidia " yapiyorum !

 Mandrake 7.1 de xfree 4 un ayar dosyasi
/etc/X11/XF86Config-4 tur unutmayin :)

> iyi çalışmalar
> memory