[LINUX:21573] Re: internet baglanti hizi

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 09 Nov 2000 - 12:25:47 EET

Selamlar..

On Thu, 09 November 2000, Enis Cezayirli wrote:

> Bilgisayarlar birbirlerinin aynisi. Tek fark isletim sistemi

Oncelikle biraz kalinca download/upload yapmayi dene. Muhtemelen bu durumda birbirine yakin sonuclar olusmali. Web sayfalarina gelince, maalesef, browsing'de WinXXXX'ler, Linux'tan daha hizli. Sebebi ise donanim ve suruculerin genelde WinXXX turevlerine gore optimize edilmesi. Ayrica netscape for linux'ta windows a gore daha yavas. Ayni sebeplerden. Network erisimi ise firewall vs. nedeniyle biraz daha yavas olmak durumunda. Fakat genelde bu hissedilebilir seviyede olmaz.

Eger linux'a optimize bir donanim kullanirsan sanirim denge tersine degisecektir. Ayrica Linux konfigurasyonu, kernel vs. performansi oldukca etkiler. En basitinden DNS ayarlariniz bile.

Saygi ve sevgiler..