[LINUX:21425] Re: Ynt: [LINUX:21419] Re: Demode olan bilgisayarlar için ne yapabiliriz?

From: Hakan Koseoglu (hakan@prosoft.com.tr)
Date: Fri 03 Nov 2000 - 13:41:55 EET

Orhan Berent wrote:
> Tasarruf tasarruf tasarruf akademik bilisim 99 'da aklimda kalanlarin en
> carpicisi Ethem Derman hoca soylemisti.1993 ten beri elimde kalan Wyse
:-) Demode diye burun kivrilan unixler gene de unixler. Cilginlar gibi
calismaya devam ederler. PC Unix ailesi serverlerin de hepsi son derece
kucuk donanimlarda muhtesem calismaktalar. Xenix, Minix, SCO Unix, Linux
1.2 kernel ailesi mesela...

Linux bir sistemde KDE/Gnome kullanilmadigi surece performans 486'larda
cok yuksek.
Linux hizlidir dedikten sonra KDE/Gnome'un hafiza ve islemci canavarligi
yuzunden `eee, bu win98'imden de yavas kaldi' diyenlere soyleyecek soz
bulamiyorum...

Gene su zamanlarda kimsenin bilmedigi OS/2, 3 ailesinde 386 ve 8MB ile
ayni makinada calisan win3.1'e gore yuksek performans veriyordu, oyle
bir makinada win95 calistirabilen goremedim. Ben multi-user multitask
calisirdim. :-) Hafizami 8'den 16'ya ancak zorunluluk uzerine 95
kullanmaya basladigim proje donemlerinde cikarttim. :) Ah ah, nostalji.
Yeni server siparisi verince insanlar artik 256MB'den basliyor,
P3-mitra-neverdiyseMHZ versiyonundan...