[LINUX:21423] Re: türkçe kullanımı

From: Gorkem Cetin (gorkem@gelecek.com.tr)
Date: Fri 03 Nov 2000 - 13:27:02 EET

> gusel dilimizi guzellestirelim listesi ac ilk uye ben olcam burak ndir
> seni bu kadar rahatsiz eden anlamadim

Burak, benim duygularımın da seslendiricisi olmuş. Kimseyi düzgün Türkçe
kullanın diye boğazından sıkmıyoruz, ancak bu listedeki yazı dili günlük
konuşma dilimizi bile aratır hale gelmişse ortada yanlış giden bir şeyler
var demektir. Bize verilen bir miras var, lütfen saygı göstermesek dahi
sahip çıkmaya çalışanlara yardımcı olalım. Bunu kişisel algılamayın
lütfen.

Konu Linux ile doğrudan ilintili olmayabilir, ancak Türkiye'deki Linux
kullanıcılarının önemli bir kısmının Linux terimlerini düzgün
kullanmadığını üzülerek görüyorum. Bunun için Erol Öz'ün hazırladığı bir
sözlük var: i18n.kde.org/cgi-bin/kdedict.cgi.. Buradaki listeye eklenti
yapmak isteyenler benimle ya da Erol ile (eroloz@bilgi.edu.tr) iletişime
geçebilirler.

İyi çalışmalar
Görkem