[LINUX:21385] Re: Ynt: Ynt: Re: Ip Share Cihazi

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 02 Nov 2000 - 15:08:29 EET

Selamlar..

Herhalde bu soruya verilen cevaplardan hicbiri Ayhan hocanin isine yaramadi gibime geliyor. Bence Ayhan hocanin yapabilecegi en iyi sey, Sivas'taki bilgisayarcilari dolasip, 486 anakart vs. toplayip router olarak calisacak bilgisayarlar yapmak olacak. Uzerine FreeSCO gibi bir dagitim ( http://www.freesco.org ) yeterli. Herhalde en fazla 150-200 $ ile bu isi halleder. Daha sonra merkezi bir omurga switchi ve/veya merkezi router+masq. yapan bir makine yeterli olur. Bunlar laboratuvarlara konacak, oyle muthis guvenlik, muthis hiz vs. gerekmiyor bence. Ethernet - Ethernet IP Sharer yok su an Turkiye piyasasinda. Bir baska cozum, bir ppp server kurulur, santralden alinacak hatlar ve modemlerle normal IP-Sharerler bu servere baglanir, 33600 den fazla calismaz ama belki bu hizda buralara yeter. Ayrica dogal bir bant genisligi sinirlamasi gibi faydasi olabilir. Cunku cumhuriyet universitesi bir devlet universitesi, oyle yuksek hizli bir baglantisi yoktur saniyorum, en fazla 2 MBit vs. Bunun bir kismini idari olarak
kullanmak durumundalar zaten.