[LINUX:21343] Re: leased-line sorunu

From: Egemen Ergel (egemen.ergel@rt.net.tr)
Date: Wed 01 Nov 2000 - 17:19:02 EET

A kalite baglanti lafina takildim

eger karsi taraftaki modem de a kalite gosteriyor ise
sanki physical layer de (modemler arasi) sorun yokmus ta

modem den router a baglantilarda, encapsulation veya IP seviyesinde
bisiler yanlis mis gibi geliyor.

modemin degistirilmesi tavsiye ile olacak birsey degil
ya calisiyordur ya calismiyordur.
yani kesin degistirilmelidir yargisina varmak icin bunu soyleyen
arkadasin test amacli olarak onerdigi tip modemle gelip hatti
ayaklandirmasi
bakin sizinki ile olmuyor bununla olacak diyebilmesi gerekir.

bana sanki hata baska yerlerdeymis gibi geliyor.
bu arada ticari bir kurum olan muhatabinizin sorununuzla ilgilenmiyor
olmasi da sacma geldi bana
dorukta dogru insanlara ulasabildiginizden eminmisiniz?

herseyden once (eger bir idari sorun yok ise ) bir network muhendisi
ile konusmanizi oneririm .

bu arada telekom kafasina gore leased line olmasi gereken bir hatti
frame relayden vermez. iki baglanti seklinin apayri basvuru sekilleri
mevcut.

64k alip 2mbit calistirma mevzusuna gelince

local den bakir kablo ile yapilan baglantilarda bu mumkun
olabilmesine ragmen
birden cok santral gecen ve TDM veya PCM altyapilarindan gecen data
hatlarinda bu mumkun degildir.

bu bir onlem degil kullanilan teknolojinin dogasi geregidir..