[LINUX:16035] Re: umudugunu bulamayan bir linux kullanicisi...

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Tue 30 May 2000 - 10:54:27 EEST

On Mon, 29 May 2000, "volkan" wrote:

> linuxun ev kullanicisina hitap ettigini dusunuyor musunuz gercekten?
Size bir hikaye anlatayim..
Bir internet kafeye linux server kurduk. Hepsini ayarladik calistirdik. Ciktik gittik. Hasbelkader linux CD'sini makinada unutmusuz. CD, GentusLinux diye birsey. ABIT vermis, RedHat 6.1 karsiligi. Cafede az bucuk bilgisayar (Windows) deneyimi olan bir tek kisi var, hayatinda ilk defa linux gordu..
Ertesi gun vatandas geliyor, bilgisayari aciyor, bilgisayar CD'den boot ediyor. Basliyor linux'u tekrar kurmaya. HD'yi otomatik tanimliyor, ws bilesenlerini yukluyor. Sistemi calistiriyor. Kendisi ne yaptiginin farkinda degil. Login promptu cikacak diye bekliyor. Sonuda login promptu cikiyor. Telefon: Abi makine internete baglanmiyor. Kaldik ortada..
Gittim, sagina soluna baktim. Turkce destegi dahil mukemmel bir kurulum olmus. Vatandas kendisi ne yaptigini bile bilmiyor. Kppp'ye ISP numaralarini yazdim, baglandi. Sadece hayretimden her bir seyini inceledim. Inanirmisiniz, WS olarak mukemmel bir kurulum. Bir kac server fonksiyonunu ekledim. Firewal vs. ayarlarini hazirladim. Makina simdi calisiyor.Isteyen gelip bakabilir, Kutahya'da Virus Internet Cafe. Kurulan bilgisayar HP BRIO BA600.
Bilmem bir ders cikarabilirmiyiz ?