[LINUX:16034] Re: serdar koylu'ye

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Tue 30 May 2000 - 10:40:00 EEST

Himmm.. Artik DNS i ogrenmis olduk. Simdi Dynamic DNS, forwarder, master/slave zone, alias, TTL (Time TO Live), DNS serial number vs. Hepsinin ne oldugu anlasildi. Hatta nslookup www.altavista.com yazinca 15 tane IP adresinin nasil geldigi bile anlasildi. Simdi bunlari bilmeden bir DNS kurmayi dusunuyormusunuz ? Bunlari bilmeden (linux, windows, mac vs farketmez) internete baglanirsiniz. Fakat hicbir sistemde bunlari bilmeden DNS kuramazsiniz. Cevabini yazmaya ugrasmayin, /usr/doc/bind8.2/doc dizinimde hepsinin cevabi var. Bu yoksa linux.org.tr'daki belgelerde de yeterince bilgi var. Ha, bu arada DNS internet icin degil, her tur ag icin gelistirilmistir. Internetle uzaktan yakindan alakasi olmayan ama komplex DNS servisleri bulunan aglar kurdugumu hatirlarim..

> Hard Diskinizdeki ilk sektor. Bu sektorde genelde diskteki
> partisyonlarin tablosu ve bilgisayarinizi actiginizda
> isletim sistemi yukleyecek kucuk bir program (ornegin lilo) bulunuyor.
Bunuda ogrendik sayenizde.. Bu bilgi bize extended ve master partitionlar hakkinda da yeterince sey anlatiyor. Artik FDISK/MBR neye yariyormus diye dusunmuyoruz. Fakat niye linux'ta buna benzer bir komutu kullanmak hic gerekmiyor ? En azindan benim basima hic gelmedi. Listede birkac arkadas sormustu. Fakat hatirladigim kadariyla onlarda fdisk/mbr veya windows/dos ile baslarina bu derdi acmislardi...

> diskin alani dosyalar ve dizinler halinde gostermeye yarayan
> bir sistemdir.
Garip, cok garip. Benim bilgisayarimda /proc diye bir dizin var. Bu dizin hic bir disk uzerinde degil. Network uzerinde bile. Icinde de bir takim dosyalar var. mesala /proc/meminfo dosyasina bakinca bilgisayarim bellek durumunu goruyorum. Arastirinca :)) bunun procfs diye bir dosya sistemi oldugunu ogrendim. Neymis diye sorarsaniz,
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/HOWTO-INDEX-3.html
adresine bir goz atin.

> Bir islemcide birden fazla program calistiginda programlarin
> birbirinin hafizasina yazmasini oleyen bir mod. Intel islemcilerde
> ilk olarak 286 modelinde kullanilmistir.

Acaba bu kadar kisa mi olmali bunun cevabi? Sanal bellek, paging, virtual adress mapping vs.vs. Tipik windows zihniyeti. Yuzune bak yeterli. Serdar KOYLU nedir > Bir insan adidir. Boyu posu, kilosu dertleri, meziyetleri.. bosverin nasil olsa birileri cikar, bir dergide bu bilgilerin registrynin bilmem neresinde oldugunu yazar. Linuxta ise Serdar KOYLU diye sorunca, ayakkabi numarasina kadar eksiksiz bir referans alirsiniz. Fark burada asil..

Simdi yeniden Windows - Linux savasi baslatmak istemem dogrusu. Degerli elestirileriniz ve bilgileriniz ile bizleri aydinlattiginiz icin sonsuz tesekkurlerimi sunuyorum.

Size windows yetiyorsa linuxla ugrasmayin. Bize NT yetmiyor,
cunku MS'nin yamalarini beklemek istemiyoruz,
cunku en basitinden makinenin adini degistirince reboot yapmak istemiyoruz,
cunku durup duruken cakilan sistemleri istemiyoruz,
cunku tomarla para verip beta testcisi olmak istemiyoruz,
cunku bilgisayarimizin en ufak bilesenine dahi tam hakim olmak istiyoruz,
cunku sacma yardimlardan biktik, bize isin teknigini anlatan uygulatan belgeler istiyoruz..
vs.vs.vs.
Saygi ve sevgilerimle..