[LINUX:16006] Re: umudugunu bulamayan bir linux kullanicisi...

From: Nicholas Tufar (ntufar@chemist.gen.tr)
Date: Tue 30 May 2000 - 00:51:21 EEST

> kimse silah dayamadi, kaba degil sorunuz cok hakli... silah falan dayamis
> degil ama dogrusu bundan fazlasini bekliyordum linuxten, siz de e-mailinizde
> yazdiginiz gibi yilmamaktan bahsediyorsunuz, windows son derece kullanici
> dostu, "ne kadar berbat bir sistem oldugu soylense de", ben linuxu actigimda
> aynen bunu hissediyorum, isletim sistemiyle savas veriyor gibi bir his,
> yilmamak aynen dediginiz gibi...

Linux ve UNIX genelinde cok kullanici dostu bir sistem
ancak dost olacak kullanicilari iyi secer. Ayrica Linux, programci
dostudur, Windows ise programci dusmani.

Bir isletim sistemi hem yeni baslayana hem de uzmana hitap edemez
(en azindan su an piyasada olan sistemler icin gecerli). Bir sistemi
acemi olarak kolay kullanirsan daha ileri duzeyde kullaniminda sonsuz
zorluklarla rastlanrsan; ve tersine gelismis bir sistemi ogrenmeye ilk
basladiginda zorluklarla rastlaman muhtemeldir.

> ama kullanmaya devam edecegim cunku ogrenmek istiyorum...

Genel bir kural: yaptigin ise gore uygun bir arac sec. Windows isini
goruyorsa sirf son gunlerde Linux moda olmus diye Linux'a ogrenmeye gerek
yok.

Ne yazik ki Linux hakkinda ciddi dokumanlar hala kullanicinin
temel UNIX bilgilerine sahip olmani gerektiriyor. Bana gore
yine de isletim sistemlerden intenette Linux, en cok dokuman
dokuman bulabildigin sistemdir. Sen Windows hakkinda bilgi bul bakalim.
Gecen arkadasimin Windows2000'de MTU ayarlari nasil degistirildigni
bulmak icin cani cikmisti. Microsoft Turkiye destek hatti cevap
vermiyor bu arada.

man lilo
man 5 lilo.conf

NT