[LINUX:15970] Re: [LINUX:15962] Diskimi UDMA-66 olarak çalıştıracağım

From: Mete Balci (mete@karga.eelab.itu.edu.tr)
Date: Mon 29 May 2000 - 12:57:10 EEST

Merhaba,

On Mon, 29 May 2000, blursky wrote:

> Diskimde Win98 ile beraber SuSe 6.2 kurulu...Diskim Udma-66 olmasına
> rağmen şu an 33 olarak çalışıyor Udma-66 olarak çalıştıracağım Windowsda
> tanıtabilirim daha önce denedim ama Linux ta nasıl yapacağımı
> bilmiyorum... Windows SCSI denetleyicisi ile tanıyor udma-66
> diski..Linux a da mı böyle SCSI olarak tanıtmak gerek...

Windows un yaptiginin dogru oldugunu ben pek dusunmuyorum her zamanki
gibi. Bunlara en dogrusu bence bios un dedigi uzere "Massive Storage
Controller" yakisiyor. Bu yuzden bunun SCSI ile pek bir ilgisi bence yok.

> Bir arkadaşım
> hde,f,g,h olarak tanıtacağımı yazmış...

Bazi anakartlarda (i8xx olmayan) intel chipseti udma66 desteklemedigi icin
ek olarak konulan promise yada sizdeki gibi hpt chipsetleri var. Linux
intel ide kontrolcusunu kendisi buluyor ama diger kontrolcu icin sizin
birseyler soylemeniz gerekiyor. Boyle olunca intel kontrolundekiler ide0
icin hda ve hdb, ide1 icin hdc ve hdd olurken diger kontrolcu icin olanlar
ide2 =hde,hdf ve ide3=hdg,hdh oluyor.

> Diski HPT-66 portuyna taktığım
> zaman makineyi açtığımda Lilo diski tanır mı yoksa boot disketi ile
> açıp nasıl tanıtabilirim...

Iste eger anakart bu tarzda birden fazla ide kontrolcusu
iceriyorsa chipset e dahil olmayan kontrolcunun taninmasi icin cat
/proc/pci ile gordugunuz bu kontrolcuye ait i/o adreslerini ide2=adres
seklinde kernel e gondermeniz gerekiyor. Ama bu sekilde kontrolcuyu
kullanmaniz udma66 yi kullandiginiz anlamina gelmiyor.

> Bu konuyla ilgili bilgi nerede
> bulabilirim...Şırnak tan bağlandığım için internet üzerinde
> rahat araştırma yapamıyorum hızım çok düşük,adres verirseniz memnun
> olurum.. Teşekkürler...

linuxnewbie web sayfasinda (adresi tam hatirlamiyorum) var.

Mete BALCI
ITU