[LINUX:15768] Re:

From: Egemen Ergel (egemen.ergel@teklan.com.tr)
Date: Mon 22 May 2000 - 23:03:44 EEST

dusuk kapasiteli kiralik hat uzerinden logo her seferinde uzun ca bir
surede yuklenecektir
program client side da olsa bile data dosyalarinin transferinde zaman
problemleri ortaya cikabilir.
bu tarz (yani client server dizayn edilmemis ) programlari uzkatan
calistirmak icin kimi terminal server programlari mevcuttur.
temel prensip olarak program hattin bir tarafinda calisir sadece ekran
goruntuleri terminal tarafina gider.
linux altinda boyle birseyler mevcutmudur bilemiyorum ama kimi isletim
sistemlerinde ticari olarak boyle seyler bulunabilir. (uzun seneler once
Novell altinda bu tarz bir program kullanmistik)

aslinda linux altinda da bu tarz birseyler olmasi kuvvetle muhtemeldir.
en azindan dos emulator ile program server uzerinde calistirilip
terminal tarafina sanki bir serial terminal baglanmis gibi ( serial
terminallerdede sadece ekran goruntuleri transfer edilir :) ) bir
topoloji kurulabilir gibime geliyor benim.

ha eger aradaki hat yeterince kalin bir :) band genisligine sahip ise. (
ki bence en azindan 512kbit yada uzeri) sadece routing yaparak da
birseyler elde etmek mumkundur.
ancak nt de zaten hersey TCP/IP uzerinden calisirken neden IPX/SPX
dusundugunuzu pek anlayamadim.

"mahmut ingeç" wrote:

> Uzakta ki (Antep – İstanbul arası) bir NT Server daki
> Logo Gold programını çalıştırmak istiyorum.Server
> Antep’te ,terminel ise İstanbulda.Ipx Spx olarak
> terminallerin dos ortamın da Logo Gold’u
> çalıştırmalarını istitorum.Suse Linux’umu router
> olarak nasıl ayarlamam gerekiyor.

Egemen Ergel
[ fLyFisH ]
e-mail : egemen.ergel@teklan.com.tr