[LINUX:15760] Re: Cok Acil ( Ext2 Problemi )

From: Raif Tolga KORKUNĮKAYA (tolga@www.soc.metu.edu.tr)
Date: Mon 22 May 2000 - 21:08:55 EEST

> Bugun windows umu sildim. Linux ten Fat32 olarak formatladim.
> Sonra windows u tekrar yuklemeye basladim.
> Ve ilk reboot tan sonra hata verip acilmadi makine.

Oncelikle yapilmamasi gereken hatalardan birisini yapmissiniz:
fat bolumleri linux fdiskinden yaratmamak gerekir. Burayi biraz acalim;
Ozellikle buyuk diskleri olanlara tavsiye edebilecegim bolumleme islemi
sudur:

Sifir harddiske yapilacak islemler;
Diyelim ki elinizde 6.4 g den buyuk bir disk var

1. Oncelikle Linux Cd ile boot edip buyukce bir kismi diyelim ki
    2.4 G linux partition ( kod: 83 ) yaratip diske yazip cikin.
2. Dos fdisk ile windows bolumlerini yaratin
3. tekrar Linux boot ile acip fdisk ile yaratmis oldugunuz bolumu
   once ucurun ve sirasiyla /boot, /usr, /home gibi bolumlerinizi ve
   swap alanini yaratin, dilerseniz tek bir parca / dizini yaratabilirsiniz.
   Onemli olan boylelikle /boot bolumu 1024 silindir icerisinde kalacaktir.
Ben bundan sonra once windows yuklemeyi ve sonra linux yuklemeyi
tercih ediyorum, boylelikle lilo.conf'da edit isleminden de kurtulmus
olursunuz.

Bu simdiye kadar benim kullandigim yontem ve LI sorunu yasadigimi
hatirlamiyorum.
Evet, yeni lilonun 1024 silindir sorunu yokmus, ve fakat aramizdan birileri
mutlaka eski linux surumlerini (benim gibi) yukleme ve kullanma durumunda
olacaktir.

> [...]
> Linux u kurarken part. table i kaydetmistim bir yerlere.
> Sonra denedim reboot edip Linux ten acmayi ama acamadim Kernel panic verdi
> mount edemedigi icin.
>
> Su an diskim ucmus halde. Hic bir seye yada partition a erisemiyorum.
> Windows onemli degil. Zaten silmistim onu ama Linux um de onemli
> bilgilerim vardi.
> Ornek olarak ta bitmis olan teslime hazir olan Bitirme calismam.
> Butun calismalarim Linux te idi. Odevleri de Linux te yapiyordum.
> Taki bugun e kadar.
> Diskimi nasil kurtaricam. Odev teslimleri yaklasiyor da.

diskinizi baska bir linux makineye takip /home
dizininin bulundugu bolumu sanirim calismalariniz oradadir,
mount ederek kurtarmak en akla yakin cozum gibi gorunuyor.

ya da ...

eger baska bir linux sistem yoksa elinizin altinda tek disketlik
tomsrtbt gibi bir linux ile disketten actiktan sonra / dizinini ve
digerlerini
/mnt altina (floppy dagitimin /mnt si tabii) mount edin,
sonra
# cd /mnt

# /sbin/chroot mnt sh
komutu ile kendi linuxunuzu acmis olursunuz.

korhan gerci bahsetmis ama ben burada mrecover icin
birkac sey soyleyim, ozellikle birden fazla fat bolumu olan
disklerde, eger birinci bolum fat32 ise yani win kurulu olan kisim,
diski tamamen kurtariyor ext2 bolumler dahil,
 ve windows aciliyor sanki birsey
olmamis gibi. Yalniz nette mrecover.zip diye dagitilan
bazi dosyalar iclerinde gercek CIH virusu tasiyor, buna dikkat edin
veya sadece ana sayfasindan indirin.

iyi calismalar.