[LINUX:15755] Re: masum bir acemiye yardim

From: Korhan Gurler (korhang@superonline.com)
Date: Sun 21 May 2000 - 23:43:11 EEST

// * Linux isletim sistemi deniyor ama ortada yuzlerce linux kayniyor bunlarin
// farki ne?
// Komutlar hepsinde ayni mi? Ayrica tum komutlarin bulundugu ve gorevlerini
// aciklayan bir web adresi varsa link ini gonderebilirmisiniz. Yada
// bulunduran bir arkadas varsa bana yardmci olursa sevinirim.

Tabii ki ayni. http://www.linux.org.tr de belgeler'e bakarsaniz bir
suru Turkce dokuman bulabilirsiniz.

// *Aldigim Mandrake7.0 ile birlikte verilen bir ek cd de linux programlari
// var. Cok ugrasmama ragmen ne yazikki bir tanesini bile yukleyemedim. Bu
// gayet normal cunku ne bir yardimcim ne de bir kaynak kitabim var. Bana bir
// program nasil yuklenir anlatabilecek bir arkadas varsa sevinirim ama biraz

Mandrakede RPM var onunla gayet rahat kurabilirsiniz programlari. Eger
bahsettiginiz CD'de .tar.gz ya da .tgz uzantili dosyalar var ise
oncelikle bunlari;

tar xfvz foo.tar.gz

komutu ile acmaniz gerekiyor. Sonrasinda da INSTALL ya da README
dosyasini okuyarak neler yapmaniz gerektigini ogrenebilirsiniz.
Yok eger dosyalarin uzantilari .rpm ise de bunlari;

rpm -i foo.rpm

komutu ile rahatlikla kurabilirsiniz.

// avam dili ile anlatrsa memnun olurum. Cunku gelen emaillere bakiyorum da %90
// ina fransiz kaliyorum..
// * Oncelikle en onemli ihtiyacim su, Yeni bir kullanici olarak nereden
// basliyacagim. ?

http://www.linux.org.tr
http://www.linuxdoc.org --> Ingilizce bir site

Ayrica bir linuxcunun (aynizamanda UNIXcinin) en iyi yardim kaynadi
manual sayfalaridir. Ingilizceniz var ise;

man <komut ya da program adi>

seklinde gayet detayli bilgi edinebilirsiniz. Mesela oncelikle
kullandiginiz shell hakkinda bilgi edinmekle baslayin. Sanirim
Mandrake'de ontanimli shell bash geliyordu, onun hakkinda daha fazla
bilgi icin;

man bash

yazip okumaya baslayin. Linux dunyasina hosgeldiniz.

// * Su anda mandrake 7.0 kullanmaktayim. Modemimi tanimadi. Bunu sormustum ve
// modemim winmodem oldugu icinmis.
// modem'im HSP MICROMODEM 56 . Acaba bu modemi tanitma ihtimali yokmu. Linux
// bu modem icin bir paket hazirlamis olmasin. Bir yolu varsa cok sevinirim.
// Oldu da bir yolu yok diyelim ,Bir modem almayi dusunsem ne tur bir modem
// tavsiye ederdiniz.

Bence external modemden sasmayin.

// *Yeterince goz agrittim,Sabirla okuyanlara sayglarindan dolayi tesekkur
// ederim. Benim derdim aslinda cok buyuk ama yavas yavas insaallah.
// Yardimlariniz icin simdiden cok tesekkur eder calismalarinizda basarilar
// dilerim..
// Hasan
// hascom78@hotmail.com
// hascom78@263.net
// hasancomce@cm163.com
//
// RESPECT + LOVE + TOLERANCE
//
//
// __________________________________________________
// Do You Yahoo!?
// Talk to your friends online with Yahoo! Messenger.
// http://im.yahoo.com
//
//
// Listeden cikmak icin:
// unsub linux
// mesajini listeci@bilkent.edu.tr'a gonderiniz.
// Lutfen Listeci icin MIME / HTML / Turkce Aksan kullanmayin.
// Liste arsivinin adresi: http://listweb.bilkent.edu.tr/
//