[LINUX:15754] masum bir acemiye yardim

From: Hasan Comce (hascomlinux@yahoo.com)
Date: Sun 21 May 2000 - 23:15:22 EEST

  Degerli linux kullanicilari ,yardimcilari ve beni de kendine arkadas sayan
tum dostlara:

Oncelikle bu listenin bir uyesi olmaktan gurur duydugumu belirtmek isterim.
Ben Linux u yarim sene once duymus ve bir ay once ancak kurabilmis yeni bir
kullaniciyim. Daha bu yolun basindayim . Simdiden elimden tutup beni bu
yolda yurumeye yardimci olacak arkadaslara ve buyuklere cok tesekkur eder ,
saygilarimi sunarim.
 Mandrake 7.0 i kurdugumda gordum ki linux apayri bir dunya. Ne emeklerle
kurabildim orasini Allah bilir.
 Ben bulundugum mekan itibari bu konuda birseyler ogrenememekten korkan
biriyim. Ben Cin de Bilgisayar 2. sinif okumakta olan bir universite
ogrencisiyim. Cince anadilim olmadigi icin buradaki kaynaklardan
yararlanamiyorum.
Aslina bakilirsa en baba kaynaklar burda ama gel gor ki turkce yok. Linux u
bana tanitan degerli arkadasim "Omer Faruk Sen " de turkiyede oldugu icin
burda tek basimayim. Linux un mantigini kavramam belki uzun zaman alacak ama
benim idealim bu zamani en aza indirmek. ve en kisa zaman icinde ben de
linux ile birseyler yapmaya baslamak istiyorum,
bunun o kadar kolay olmadigini biliyorum.Desteklerinizle bunu basaracagima
inaniyorum.
 Oncelikle merak ettigim bir kac hususu belirtmek etmek istiyorum.
* Linux isletim sistemi deniyor ama ortada yuzlerce linux kayniyor bunlarin
farki ne?
   Komutlar hepsinde ayni mi? Ayrica tum komutlarin bulundugu ve gorevlerini
aciklayan bir web adresi varsa link ini gonderebilirmisiniz. Yada
bulunduran bir arkadas varsa bana yardmci olursa sevinirim.
 *Aldigim Mandrake7.0 ile birlikte verilen bir ek cd de linux programlari
var. Cok ugrasmama ragmen ne yazikki bir tanesini bile yukleyemedim. Bu
gayet normal cunku ne bir yardimcim ne de bir kaynak kitabim var. Bana bir
program nasil yuklenir anlatabilecek bir arkadas varsa sevinirim ama biraz
avam dili ile anlatrsa memnun olurum. Cunku gelen emaillere bakiyorum da %90
ina fransiz kaliyorum..
* Oncelikle en onemli ihtiyacim su, Yeni bir kullanici olarak nereden
basliyacagim. ?
* Su anda mandrake 7.0 kullanmaktayim. Modemimi tanimadi. Bunu sormustum ve
modemim winmodem oldugu icinmis.
  modem'im HSP MICROMODEM 56 . Acaba bu modemi tanitma ihtimali yokmu. Linux
bu modem icin bir paket hazirlamis olmasin. Bir yolu varsa cok sevinirim.
Oldu da bir yolu yok diyelim ,Bir modem almayi dusunsem ne tur bir modem
tavsiye ederdiniz.
*Yeterince goz agrittim,Sabirla okuyanlara sayglarindan dolayi tesekkur
ederim. Benim derdim aslinda cok buyuk ama yavas yavas insaallah.
Yardimlariniz icin simdiden cok tesekkur eder calismalarinizda basarilar
dilerim..
                                                                      Hasan
hascom78@hotmail.com
hascom78@263.net