[LINUX:15740] Cok Acil ( Ext2 Problemi )

From: NES (ersen@dinamit.sci.ege.edu.tr)
Date: Sat 20 May 2000 - 21:04:52 EEST

Selam.
Acil yardima ihtiyacim var.
Bugun windows umu sildim. Linux ten Fat32 olarak formatladim.
Sonra windows u tekrar yuklemeye basladim.
Ve ilk reboot tan sonra hata verip acilmadi makine.
Tekrar CD den ( windows) den boot edip duruma bakayim dedim.
Yanlis bir sey yoktu, formatladim tekrar problem oldugu icin.
System de attim.Bi sey oldu reboot ettim.
Tekrar kurmaya basladim.Bi hata verdi.
Baktim ki benim hda yok. Hdb duruyor C olarak karsimda.
Alla alla dedim fdisk yapip bakayim dedim. Dos taki fdisk bi sey goremedi
ama Linux acilista hda[1-2-3-4] gordu. Aslinda 1,2,5,6 olmasi
gerekirken.Fdisk yapip baktim linux ten ama sacma sapan 4 tane parti var.
Sonra tekrar fdisk yapip eski partition degerlerine setledim.
Linux u kurarken part. table i kaydetmistim bir yerlere.
Sonra denedim reboot edip Linux ten acmayi ama acamadim Kernel panic verdi
mount edemedigi icin.

Su an diskim ucmus halde. Hic bir seye yada partition a erisemiyorum.
Windows onemli degil. Zaten silmistim onu ama Linux um de onemli
bilgilerim vardi.
Ornek olarak ta bitmis olan teslime hazir olan Bitirme calismam.
Butun calismalarim Linux te idi. Odevleri de Linux te yapiyordum.
Taki bugun e kadar.
Diskimi nasil kurtaricam. Odev teslimleri yaklasiyor da.
Malum ogrencilik.
Cok acil cozum gerekiyor bana.
Bilen birileri lutfen yardim etsin.

Su Cih tan etkilenenlerin kullandigi bir Tiramisu diye program var.
Bilirsiniz.Fat in 2. kopyasini kullanarak dosyalari kurtariyor.
Linux ext2 icinde boyle bir sey mumkun mu?
Yani dosyalarimi bir sekilde kurtaracak bir sey lazim bana.
Bilgisi olan varsa Lutfen mail atsin.

Iyi calismalar.

NES
Bilgisayar benim kadar bagli olan insanlar bilir disk ucmasinin anlamini.
Hayatin tadi kalmiyor ;))