[LINUX:15599] Re: Okullara bedava Linux labaratuvarlari kurmak

From: Baris Ozyurt (webmaster@yuce.k12.tr)
Date: Tue 16 May 2000 - 11:40:42 EEST

Selam,

Daha önce listeye Amerika'da kullanilan web tabanli bir program duyurusu
yapilmisti. Bu tür programlar aslinda cok basit veri tabani
uygulamalari. Piyasada kullanilan en populer iki program, Algo ve Bilsa
Visual Basic'de yazilmis. Algo Brtive, Bilsa MS Acces kullaniyor veri
tabani olarak. Bu programlari yazmak bu kodar kolay :)

Ancak problem sik sik degisen müfredatta ve raporlamada cikiyor.
Programlar yaz calissin denemiyor. Cok sik yapilan müfretat ve sistem
degisiklikleri programda revizyon gerektiriyor. Ayrica, özellikle devlet
okullari icin siki bir teknik destek gerektiriyor. Piyasada populer olan
her iki program da kötü olmasina ragmen Bilsa yaygin teknik destegiyle
öne cikiyor. Raporlamada da, MEB'in bir takim standart karne,
tesekkür-takdir vs. dökümanlari var. Bunlara web tabanli bir uygulamada
cikti almak cok kolay olmayacaktir.

Linux' da indooz clientlerin baglanabilecegi, güclü bir veritabani - sql
sorgulamalari kullanan bir program yapilabilir. Ancak, yukarda da
yazdigim gibi en büyük engel teknik destek.

Tabii bir de var olan Algo - Bilsa gibi programlarin raporlarinin web'e
aktarilmasi olayi var. Her iki programin da NT IIS üzerinde calismak
üzere hazirlanmis ASP tabanli ya<zilimlari mevcut. Ve fekat parali.

Bilsa konusunda bir calismam var, ancak henüz bitmedi. Bu access
dblerini mysql - apache üzerinde calistirmaya calisiyorum. Ayni konuda
calisan arkadaslar varsa temasta olmak isterim.

Sevgiler,

Baris Ozyurt
Yuce Koleji & Yuce Fen Lisesi