[LINUX:15433] Re: socket sayisi

From: OZGUR CENGIZ DEMIR (ocd@mail.koc.net)
Date: Wed 10 May 2000 - 16:54:31 EEST

On Wed, 10 May 2000, Baris Simsek wrote:

> Daha once birileri linux te kac socket acabilecegimizi ve bunun
> ayarini degistirip degistiremeyecegimizi sormustu. Gozden kacti cevap
> yazilmadi. Ben de merak ettim. Acaba dosya sayisi ile alakasi var mi?
> Cunku socket dosya olarak organize ediliyor. Ayrica socket pointer integer
> oldugundan maximum 32K yani 32 bin kusur olur. Kesin bilgisi olan var mi?

Evet socket Unix mantiginda bir file oldugu icin, max socket sayisi max
file sayisi ile alakali. Bu sayiyi arttirmak icin,

2.x serisi kernellarda,

/proc/sys/fs/file-max file ina degeri yazin..

echo "8192" > /proc/sys/fs/file-max

diyebilirsiniz,

yanliz bu sayi sandiginiz gibi 32K olamiyor, denerseniz goreceksiniz acik
file sayisi 4 - 5 binleri buldugunda sisteminizde ciddi bir ram sIkIntIsI
olacaktir, yani 32K socket acmaya belki kerneldaki code izin verir ama ram
izin vermeyecektir.

Ayrica, file-max butun sistemin kullanabilecegi max file sayisidir, bir
process in actigi max file sayisi degildir .. bir process 1024 (sanirim)
socket acip daha sonra hata verecektir... bunun nasil arttirildigini bilen
varsa bende ogrenmek isterim....

Kolay gelsin,

Ozgur C. Demir
Koc.NET