[LINUX:15336] Wine

From: Enver ALTIN (enveraltin@yahoo.com)
Date: Mon 08 May 2000 - 02:17:22 EEST

Tekrar merhaba;

Windows uzerindeki programlarini Linux uzerinde calistirmak isteyen
arkadaslara ufak bir haberim var.

Tecrubeli arkadaslar bilirler; wine diye bir olay var.

win-e-lib: Windows Emulation Library.

Bu adamlar, WinAPI'nin buyuk bir kismini emule etmis durumdalar. wine,
mevcut ve calisir durumdaki Windows'un Registry, System folder, fonts vb..
gibi kaynaklarini kullaniyor, bunun yani sira 16 bit ve 32 bit uygulamalarin
buyuk cogunlugunu calistiriyor. Ufak tefek konfigurasyon problemleri ile
biraz tirmaladiktan sonra, bircok Win32 programinin kolaylikla calistigina
tanik oluyorsunuz.

Ben 3 gun once Borland Delphi 4'u calistirdim. Font problemleri disinda
sorunsuz yuklendi ve acildi. Ancak kod yazmayi ve derlemeyi denemedim. Kendi
yazdigim birkac Win32 programini (MFC C++; BCB ve Delphi) calistirmayi
denedim ve undocumented API'ler kullandigim uygulamalarin disinda tum
programlarimin (BDE kullananlar dahil) calistiklarini gordum.

www.winehq.com

Kaynak kodu indirmenizi oneririm. Binary kod, sisteminizi begenmeyebilir...
:-)

Herkese kolay gelsin...