[LINUX:13810] Re: Corel Linux

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Mon 20 Mar 2000 - 14:30:15 EET

> perl 5005 ve hemde mysql 'in source codelerini indirdim. Bunun icin
> www.mysql.org -> download -> source
> www.perl.com/CPAN/ -> source -> stable.tar.gz
> bunlari ayri ayri compile etmek gerekti. Yani espiri ikisinin de ayni
> compiler ile kurulmasi. perl 'in butun default configure optionlarini
> kabul edebilirsin, yalniz architecture 'e i386-linux girmek iyi oluyor.

bir kac hatirlatma

CPAN'in yansilarindan biri sunsite.bilkent.edu.tr/pub/languages/CPAN/
seklidnedir aklinzda bukunsun.

perl modulleri install etmenin bir yolu

perl -MCPAN -e shell

komutunda interactive bazi sorulardan sonra
(bu azi rada secenekleri 5, 28, 1 gibi sayilari yazarak yapiyorsunzu)

once

install Bundle::CPAN

derseniz, pek cokk seyi guncel hale getirir, daha sonra

modulun adini vererek kurulumu gerceklestirebirlsiniz

install DBI
install CGI
install Mail::Internet

gibi