[LINUX:13806] Corel Linux

From: Berkem Dincman (berkemdin@ixir.com)
Date: Mon 20 Mar 2000 - 13:23:33 EET

corellinuxculara

attached mail follows:

hocam bayramin iyi gecmisdir umarim, gecmis bayramin mubarek olsun.
ben bayramda Corel Linux'a gecis icin kulandim. Tam bir haftami aldi.
Takildigim noktalari yazdim, boylelikle sende bir setup yapmaya karar
verdiginde problemlerin cogunu onceden bilme avantajina sahip olursun.
hersheyden once mysql 'in binary version ile makinedeki mevcut perl
5004 ile perl Database driverleri kurmak mumkun olmadi. Dolayisiyla hem
perl 5005 ve hemde mysql 'in source codelerini indirdim. Bunun icin
www.mysql.org -> download -> source
www.perl.com/CPAN/ -> source -> stable.tar.gz
bunlari ayri ayri compile etmek gerekti. Yani espiri ikisinin de ayni
compiler ile kurulmasi. perl 'in butun default configure optionlarini
kabul edebilirsin, yalniz architecture 'e i386-linux girmek iyi oluyor.
mysql'i calistirmak icin
/usr/local/libexec/mysql_install_db
/usr/local/bin/safe_mysql &
istersen
/usr/local/bin/mysqladmin -u root -p #### ile databaselere passw
koyabilirsin
sana daha once verdigim databasleri bu sefer /usr/local/var altina
kopyaliyorsun.
Perl icin bir kac modul daha indirip kurmak gerekiyor. Sirasiyla
DBI
Data-Show-Table
msql-Mysql
bunlari
www.perl.com/CPAN/ -> modules -> all modules listesinden bulabilirsin.
sonuncusunu kurarken mysql server calisiyor olacak, eger testler ok
veriyorsa bir mola verebiliriz.
hocam ixirde yeni bir hesabim var burdan mail gondermek kolay olsa da
cevaplarin usanetteki adresime yonelmesini tercih ediyorum. berkem