[LINUX:13391] Re: promiscuous mode

Subject: [LINUX:13391] Re: promiscuous mode
From: Mustafa Volkan Sonmez (sonmez@sdu.edu.tr)
Date: Wed 01 Mar 2000 - 16:28:41 EET

Alper wrote:

> mod

evet ethernet kartinin bu modu networkteki tüm paketleri dinlemek icin
kullaniliyor ve
genelde linux u bridge olarak kullanirken ise yariyor.

> Biraz karisik oldu
> Peki router olarak calismayan bir makinada ethernet karti hangi modda
> calisiyor?

> de

ip masq. veya routing yaparken eternet kartinin promiscus moda gecmesinin
gerekli oldugunu zannetmiyorum . Ama disaridan bir adam sizin network unuzu
dinlemek istiyorsa bu yol bicilmis kaftan. Boylece networkunuzdaki tum
paketler suzgecten gecirilebilir ve encrypt edilmeden gonderilen
paketlerden (Windoze dan linux e gonderilen paketler gibi) kolaylikla
login/passwd ogrenilebilir.

> Calisma modu nasil degistiriliyor diye sormicam, :) galiba o calisan
> programin sorunu.

ifconfig eth0 -promisc
/*bu konuda ifconfig komutunun "man" larina bakabilirsiniz.

> Beni de calisma acisindan ilgilendirmiyor galiba?
>
> Tesekkurler
>
> Alper Oguz

Kolay gelsin
Volkan