[LINUX:17427] Re: acilis servisleri

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 29 Jun 2000 - 21:19:49 EEST

Selamlar...

On Thu, 29 June 2000, "enis ontunç" wrote:

> fakat hangi servis ne ise yariyor? bilgi lutfen.
> basit bir ev kullanicisinin ihtiyaci oldugu servisler nelerdir?
> network'e bagli degilim.network servisini kapatsam bisi olur mu?
> daha dogrusu minimum gerekli servisler hangileri?
>
> anacron ( )
Belirli zamanlarda belirli programlarin calismasina yarar. Peryodik olarak birseyler yaptirmak isterseniz kullanin.
> apmd (x)
Guc yonetimi. Notebook kullaniyorsaniz, halt ile sistemin kapanmasini istiyorsaniz vs. Siz mutlaka kullanin.
> arpwatch ( )
Ethernet IP adresinizi kontrol eder. Ethernet kartiniz yoksa kullanmayin..
> atd (x)
anacron ile hemen hemen ayni isi yapar.
> autofs ( )
automount surecleri icin gereklidir. Mutlaka kullanin.
> bootparamd ( )
Disksiz PC'lerin ethernet ile sisteminizden acilabilmesi icin bir server. Tabiki kullanmayin..
> crond (x)
anacrond ile hemen hemen ayni..
> gpm (x)
Fare icin. Kullansaniz iyi olur.
> httpd(x)
web server. web programciligi yapacaksaniz kullanin.
> inet (x)
network soketlerini dinleyip uygun cevap programlarinin calismasini saglar. Kullanmasaniz da olur, fakat cok fazla sistem yuku gerektirmez, bu nedenle olmasi iyidir. En azindan telnet, ftp vs. ogrenmek icin kendi sisteminizde olmali.
> isdn4linux (x)
ISDN modeminiz varsa ise yarar..
> keytable (x)
Klavye haritasini belirler. Olmazsa olmaz..
> kudzu (x)
sisteme yeni bir donanim eklediyseniz otomatik bulup configure etmek ister. Bosuna kullanmayin. Yeni bir alet eklerseniz, bir defa calistirirsiniz olur biter.
> linuxconf (x)
Eger sisteminizin konfigurasyonu icin linuxconf kullaniyorsaniz, bu program calismali. Tavsiye ederiz..
> lpd (x)
Yazici servisleri. Yaziciniz varsa calismali..
> netfs (x)
network dosya sistemlerini (NCP = Novell, SMB=windows agi vs.) fs.nize baglamak icin kullanilir.
> network (x)
Network islemlerini baslatma icin kullanilir. Siz genede calistirin. Calistirmazsaniz garip sonuclar gorebilirsiniz.
> nfslock (x)
nfs ag paylasiminda dosya kilitleme protokolu. Bilmem isinize yararmi ?
> numlock (x)
Acilista num lock lambasini yakar veya sondurur.
> portmap (x)
RPC baglantilarini yonetmek icin kullanilir. Olmasa da olur. Fakat olmasi bazen faydali olabilir.
> postfix (x)
MTA. Posta gondermek icin kullanilir.webmail (hotmail gibi) kullaniyorsaniz gerekmez. ISS'niz size SMTP hesabi sagliyorsa gene gerekmez. Zaten yuklenmesi demek de calisacagi anlamina gelmez. Bir suru ayar ister. Yani olmasa da olur.
> random (x)
Hassas rasgele sayi uretme programi. Shadow passwords vs. kullaniyorsaniz, kurmalisiniz..
> rstatd ( )
> rusersd ( )
> rwalid ( )
> rwhod ( )
Bunlar bildigim kadari ile ag uzerinde cesitli fonksiyonlari olan programlar. Broadcast'i engellemek, ag kullanicilarini tespit etmek vs. islerine yararlar. Internet, WAN, LAN, Workstation, hicbirinde kullanmadim, hic bir zararini da gormedim.
> smb ( )
samba ag programi. Linux'un Windows aglarina baglanmasini saglar.
> syslog (x)
system loglarini duzenlemek icin kullanilir. Mutlaka olmali.
> usb (x)
Bir usb cihaziniz varsa, bu cihazin Linux surucusu varsa, cihazi kullanabilmek icin calistirmalisiniz.
> xfs (x)
X Font server. X kullanacaksaniz, fontlarin yonetimi bu programla yapilir. Bu olmadan X11, KDE Gnome vs. calismaz.

Umarim bu bilgiler yeter. Daha fazla ayrinti icin man ..... komutunu kullanin.

Saygi ve sevgiler..

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3