[LINUX:17350] Re: Imdat ! HDD !! Acil !

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Wed 28 Jun 2000 - 10:06:57 EEST

--- metin dere <metindere@hotmail.com> wrote:
> Slmlar benzeri bir durumla da ben karsilasiyorum..
> Sorunsuz CAlisan Sistemim
> Mandrake 7.01 cıkmasiyla mahvoldu yenisini kuruyum
> deyip eskisi göcertmeye
> calistim eeee Zor olsada Azmin elinden hic bir sey
> kurtulamazdi. Göctu sonra
> Ben Tekrar Mandrake 7.01 Kurdum sonra Win9x
> calistirdigimda birde ne göremmm
> Particionlarımdan birisinin aynı boyutu ile fazladan
> bir Particion varr
> formatladım kullandım bir hafta sonra HDD tamamen
> coktü. Sonra Tekrar tekrar
> Sadece Win kurup lilo suz falan oldugu zaman sorun
> [...]

  Biosunuzu mutlaka upgrade etmeni oneririm,sorununa
cozum de olabilir,daha baska problemleri de olusmadan
onleyebilirsin. Peki partition yapin nasil ? bende

hda diskim tamamen fat partitionlardan olusuyor.

hdc1 de formatlarken system yapılmıs 2 GB FAT16
hdc2 -> windows un fdiskiyle extended actim
hdc5 -> linux native
hdc6 -> linux swap
hdcx --> diger fat partitionlar

lilo yu da hdc nin master boot recorduna yazdirdim,
ve lilo dan boot ettiriyorum. Windows kurunca lilo
gitmiyor, vsvs . Bu parittion yapisini tavsiye ederim
zira farkli makinalarda iki adet primary partiiton vs
oldugunda benzer sorunlarim olmustu ( biosdan belki
de)