[LINUX:17283] Re: Ethernet olayi...

From: sozmen (sozmen@zk3.dec.com)
Date: Mon 26 Jun 2000 - 20:55:42 EEST

Modul faydalari:
- modul kullandiginiz zaman yuklenip, kullanmadiginiz zaman bellekten
silinebiliyor -> daha verimli bellek kullanimi.
- Diyelim sorumlu oldugunuz bir suru degisik bilgisayariniz var, her
biri degisik kartlar vs kullaniyor her turlu opsiyonu bir
mega kernele derlemek ya da her makinaya gidip teker teker kernel
derlemek yerine bir ufak bir kernel ve modulleri kapsayan e$ bir
dagitimi tum makinalara yukleyebiliyorsunuz.
- Ayni zamanda yuklenmeyen moduller degisik isler icin ayni kaynaklari
ornegin IRQ, port vs kullanabiliyor.
- Surucu gelistirirken test etmek cok cok cok cok daha kolay, surekli
kernel derleyip reboot etmiyorsunuz.
- Module eklemek, upgrade etmek, degistirmek gerektiginde kernel
derlemeniz gerekmiyor -> tecrubesiz kullanicinin kerneli ikide bir
derlemesini gerektirmiyor.
- Yeni bir module eklemek gerektiginde ya da upgrade etmeniz
gerektiginde makinayi reboot etmeniz gerekmiyor. ->uptime'in onemli
oldugu durumlarda cok faydali.

Selamlar
Gokhan Sozmen