[LINUX:17068] Re: ipfwadm ile ilgili bir soru

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Mon 19 Jun 2000 - 17:17:11 EEST

On Mon, 19 June 2000, Selami AKSOY wrote:

> ipfwadm kullanmaya devam diyorsaniz, ipfwdam-wrapper kullanmalisiniz nasIl
> bi cUmledir ya? Var mI bOyle bi geyik.. ipfwadm kullanIyosam ipfwadm varsa
> sistemimde ki kernelim 2.0.x olduGunda olur ipfwadm niCin ipfwdam-wrapper
> kullanayIm ki..
> Biraz akIllIca laf etsek birSey yazmadan Once dUSUnsek herhalde daha iyi
> olur..
En derin saygilar sayin hocam..
Tabi ki elinizde 2.0.x kernel varsa, ipfwadm kullanacaksiniz. 2.2.x kernel icinde ipchains. Polemik gibi olmasin ama, benim orijinal mailden anladigim kadari ile, cok fazla firewall tecrubesi olmayan bir arkadas, buyuk bir ihtimalle bir yerlerden aldigi ipfwadm ile bir tur firewall kurali koymak istemis. Tabi bu program calismamis. Sonucu mesajinda goruluyor. Simdi ayakustu arkadasa ipchains anlatmamiz biraz zahmetli. Benim soylemeye calistigim, ipchains kullanmaniz hem daha iyi hemde tek cikar yolunuz. Fakat ipfwadm ile gecerli olan syntaxi kullanan ipfwadm-wrapper programi ile, ipfwadm kullaniyor gibi, ayni syntaxi kullanarak ipchains kurallari olusturabilecegiydi. Nitekim arkadas cevabinda ipchains-wrapper'in isini gordugu ama ipchains'i ogrenmeye calistigini belirtmis.
Sanirim biraz acele ile konuyu ustunkoru anlatmisiz. Ozur dilerim. Umarim bu mail asil niyetimi daha iyi anlatiyordur..
Herkese saygi ve sevgiler..