[LINUX:17025] Herkesin yardimini bekliyorum..

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sun 18 Jun 2000 - 19:14:18 EEST

Herkese sonsuz selamlar..
Gerek bu listede sorulan sorular, gerekse kendi karsilastigim problemler, koklu bir cozum uretmek geregini aklima dusurdu. Evet, linux'tan internete baglanmak cok zahmetli. Arti sefil telekomun durumu ortada. Ustune ustluk ISP'lerde kazandiklari paralari saymakla o kadar mesgullerki, musterilerine kolaylik saglayacak bir seyler yapmayi hic dusunmuyorlar. Yani is basa dusuyor. Bir sure once bu sorunu cozmek uzere bir program gelistirmeye basladim. Adi netdialer. Sourceforge'a kaydini da yaptim. Simdi sira programi yazmaya geldi. Fakat programin istenen neticeyi vermesi ancak geri besleme ile mumkun. Bunun icinde en bastan, internete baglanirken karsilastigimiz sorunlari ve cozumleri bilmemiz gerekiyor. RedHat ve turevlerinde gerekli konfigurasyonlari ve teshis islemlerini cozebilecek kadar tecrubem var. Fakat, SuSe, Slackware, debian, CorelLinux vs. bu surumlerde cok fazla tecrubem yok. Bu nedenle:

1. Cesitli surumlerde, ppp conf., resolv.conf, network. vs. dosyalarinin yollari nelerdir. Ornegin DNS kaydi, RedHat'te /etc/resolv.conf icindedir gibi..

2. Internete baglanirken hangi hatalarla karsilasiyorsunuz. Birden fazla ISP abonesi iseniz ne yapiyorsunuz ?

3. Modemle ilgili ne sorunlar yasiyorsunuz. Ornegin hattan dusme durumunda ne yapilmasini istersiniz ?

4. Daha once yasadiginiz, pek kolay rastlanmayan turden internet sorunlari nelerdir. Nasil cozdunuz, veya sorunun kaynagi nedir.

5. Boyle bir programin sizce nasil olmasi gerekir. Bir surecmi, console programi mi, yoksa X uzerinde mi ?

Eger bu sorulara cevap verirseniz beni mutlu etmis olacaginiz gibi, GPL dunyasina mukemmele yakin bir internet baglayicisi kazandirmis olacagiz. Boylece Bill Gates'e bir gol de Turkiye'den gelecek.

Programcilik bilgisi olarak destek verebilecegini dusunen herkesi bu projeye davet ediyorum. illa kod yazmaniz gerekmez. 'Su numaradan timeout yiyince modemi kapa, ikinci numarayi kontrol et, uygunsa cevir' gibi algoritma belirterek de buyuk yardimlarda bulunabilirsiniz.

Cevaplariniz icin simdiden cok tesekkur ederim. Eger projeye developer/tester vs. olarak katilmak isterseniz, www.sourceforge.net'ten uyelik alin, bana mail atin, sizi developer listesine uye etmekten cok buyuk memnunluk duyarim.

Herkese saygi ve sevgiler..