[LINUX:16994] Re: rockwell sonuc & bırkac soru daha

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sat 17 Jun 2000 - 22:23:51 EEST

Selamlar..

On Sat, 17 June 2000, "ALİ ÖZEN" wrote:

> Herkese slm
> serdar beyın anlattıgını yaptım ve lınux modemı sıp dıye tanıdı. Bu benı
> falasıyla memnun ettı cunku lınuxla ılk defa nete gırecektım... gırdımde
> fakat baglantı kurulmasına karsın ne web acıldı ne lıcq baglandı nede ırc
> .bıyerrlerde ayar hatası var muhtemelen ama nerne ve nasıl..
Bir nebze de olsa yardimci olabildigim icin mutlu oldum :)) Eger internete baglanmana ragmen, bilgi gelip gitmiyorsa bunun cok ama pek cok sebebi olabilir. Fakat en yaygin sebepler sunlardir:

1. DNS adreslerin yanlis.
   /etc/resolv.conf dosyasinda nameserver x.y.z.w gibi DNS adresleri belirtilmis olmali. Yoksa
   echo "nameserver 212.252.119.3" > /etc/resolv.conf
   ile DNS adresini belirtmelisin. Bu adres Superonline'in. Baska ISS den baglansan bile isini gorur, belki biraz yavas olur, o kadar..

2. ppp if. adresi gecersiz.
   'ifconfig ppp0' komutunun ciktisinda
   local addr:212.252.25.12 P-t-P:212.252.25.254
   gibi, makinanizdaki IP adreslerinden ayri bir ip adresi olmalidir. Degilse pppd, local bir IP adresi atayabiliyor demektir. Cozumu ise genelde '/etc/ppp/options' dosyasina 'noipdefault' eklemektir.

3. IP adresin dogru saglanmis olmasina ragmen gene sorun varsa kernel routing tablosuna bakmalisin. 'route' komutunun ciktisinda
   default 212.252.25.254 ..........
   gibi bir satir olmalidir. 212.254... sayisi ifconfig ppp0 ile baktigimiz yerde P-t-P den sonra gorulen sayi olmalidir. Degilse basit cozumu '/etc/ppp/options' dosyasina 'defaultroute' eklemektir. Zor cozumu ise
    route add default gw x.y.z.w
    seklinde, x.y.z.w yazan yere P-t-P adresini yazmaktir. Tabi bu satiri, her baglantidan sonra, once ifconfig ile adresi ogrenip, tekrar yazmak gerekir. Bu bazi dosyalara eklenip islem otomatiklestirilebilir. Eger bu adimda sorunun cozulurse, oto.. islemini de tarif ederim.

Eger bu uc adim sorununu cozerse, basit bir sorunun kaliyor, cozumu listeye yazmak. Sorunun cozulmezse ikinci bir sorunun daha olacak: sorunu ve denediklerini listeye yazmak..:))

Sanirim bu bilgiler internet sikintisi ceken pek cok arkadasa da yardimci olur, Yardimci olabilirsem ne mutlu bana..

Herkese saygi ve sevgiler..