[LINUX:16993] Re: ftp ve telnet

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sat 17 Jun 2000 - 22:07:53 EEST

On Sat, 17 June 2000, Zekai Oğuz ÖZALP wrote:

linux mandrake 7.0 ile ftp ve telnet kurmaya
> calisiyorum. ftp yi kurdum ve gayet iyi calisiyor. sorun su: sadece guest olarak
> girebiliyorum. telnet te de durum ayni fakat user ve password olmadan
> kullandirmiyor zaten. saatlerdir ugrasiyorum. dokuman okumaktan artik hicbirsey
> kafam almamaya basladi. telnet ve ftp icin kullanici isim ve sifrelerini nasil
> verebilirim??? ozellikle linuxconf ve netconf uzerinde nasil yapabilecegimi
> soyleyebilir misiniz? .conf dosyalarini editlemekden daha anlasilir olur
> sanirim.
Boyle seylerin cozumu bence conf dosyalarini editeleyerek daha basit oluyor. mc diye bir program var. Kullanmaya alisirsan bu isler cok basitlesiyor..
telnet ve ftp serverleri, kullanicinin root olarak baglanmasina izin vermiyor. Bu guvenlik icin son derece onemli. En iyi cozum yeni kullanicilar acmak. telnet icin baska bir kullanici ile login olduktan sonra, su root ile root haklarini alabilirsin. Yeni kullanici acmadan conf dosyalarini duzelterek erisim saglamanda mumkun ama pek tavsiye etmem..
Saygi ve sevgiler..